stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل

stop

منتدى شباب بجد
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 فتاة قالت لشاب .. يا أسود

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
SAM
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1813
العمر : 22
البلد : My school only
الهوايات : القراءة-النت-الالعاب-الكتابة-المنتديات والتعرف علي اصدقاء اكتر ومضايقة مون ودارك وفانتوم وكده كفاية
المزاج : تمام اخر حاجة الحمد لله
نقاط : 2190
تاريخ التسجيل : 12/02/2010

مُساهمةموضوع: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الإثنين 7 فبراير 2011 - 22:07

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


حبيت احط عبرة حلوة من حوار دار بين فتاة
وشاب اسود
فتاة قالت لشاب يا أسود بنوع من السخريه فأنظروا بما جاوبها :


تقولين أســـود ؟؟؟


تقولين أســـود ؟؟؟


وكل من يزور الكعبة يقبل لوني بانحناء
السواد هو صندوق سر لرحلات الفضاء
السواد هو بترول مبدل صحاريك لواحة خضراء
لولا السواد ما سطح نجم ولا ظهر بدر في السماء
السواد هو لون بلال المؤذن لخير الأنبياء
لولا السواد لا سكون ولا سكينة بل تعب وابتلاء
تقولين أســـود ؟؟؟
تقولين لي أسود


والسواد فيه التهجد والقيام والسجود والرجاء
فيه الركوع والخشوع والتضرع لاستجابة الدعاء
فيه ذهاب نبينا من مكة للأقصى ليلة الإسراء
لو ضاع السواد منا علينا أن نستغفر ونجهش بالبكاء
عــــزيزتي
تأملي الزرع والضرع وسر حياتنا في سحابة سوداء
اسمعيني والله أنتي مريضة بداء الكبرياء
أنصتي لنصيحتي يا مرا و لوصفة الدواء
عليك بحبة مباركة من لوني مع جرعة من ماء
أنا لست مازحاً وستنعمين والله بالصحة والشفاء
سامحيني يا مغرورة لكل حرف جاء وكلمة هجاء
وكل ما ذكرت هو حلم في غفوة ليل أسود أو مساء
لا أسود ولا أبيض بيننا في شرعنا سواء
كلنا من خلق الله الواحد نعود لآدم وأمنا حواء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة


ذكر
عدد الرسائل : 8564
العمر : 29
البلد : دمياط
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا
المزاج : الحمد لله
نقاط : 8691
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الإثنين 7 فبراير 2011 - 22:59

رجعت سام للمواضيع الجميلة من تاني ...موضوع كله حكمة وتسلم أيدك الواحد فعلاً بيتضايق جداً حتى من الهزار في السينما على أهل النوبة الطيبين وملامحهم الأقرب للسواد .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.stop.1talk.net
the red baron
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 9670
العمر : 28
البلد : دمياط
الهوايات : اضحك الصوره تطلع زى ما انت شايف
المزاج : لا تعليق
نقاط : 9984
تاريخ التسجيل : 16/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الإثنين 7 فبراير 2011 - 23:58

سوداء بيضاء الفعال كانها ....مثل العيون تحص بالاضواء



موضوع جميل ياسام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://s4.ae.bitefight.org/c.php?uid=169244
shemo
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
avatar

انثى
عدد الرسائل : 6713
العمر : 27
البلد : مصر
المزاج : الحمد لله
نقاط : 7015
تاريخ التسجيل : 23/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الثلاثاء 8 فبراير 2011 - 12:13

موضوع جميل يا سااااااااااااااااااام
تسلمي ياجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
tomorrow
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 4572
نقاط : 4689
تاريخ التسجيل : 23/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الثلاثاء 8 فبراير 2011 - 13:55


جميل اوى يا سام التوبيك تسلمى عليه
البشر كله سواسية
سواء ف اللون الجنسية الديانة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمالانصاري،ـد
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1622
العمر : 30
البلد : مصر
المزاج : الحمد لله على كل شئ
نقاط : 1736
تاريخ التسجيل : 05/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الثلاثاء 15 فبراير 2011 - 19:12

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
HULK
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 4351
العمر : 28
نقاط : 4814
تاريخ التسجيل : 21/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الجمعة 18 فبراير 2011 - 1:21

ههههههههههههههههه
موضوع جميل وعلى رأى المثل السمار نص الحلاوه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
zzzzamalkawy
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2187
العمر : 28
البلد : مصر
الهوايات : الكوره ثم الكوره ثم الكوره
المزاج : الحمد لله
نقاط : 2309
تاريخ التسجيل : 13/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الجمعة 18 فبراير 2011 - 1:27

وماله شيكابلا مش احسن لاعيب فى مصر


موضوع اكثر من ممتاز يا سام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
NIRMEEN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 4375
العمر : 26
البلد : دمياط
الهوايات : شباب بجد
المزاج : تمام الحمد لله
نقاط : 4789
تاريخ التسجيل : 06/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الجمعة 25 فبراير 2011 - 0:59

لا أسود ولا أبيض بيننا في شرعنا سواء
كلنا من خلق الله الواحد نعود لآدم وأمنا حواء

[/b]موضوع جميل تسلمي وكلنا البشر المفروض محدش يتريق علي حد كلنا سواسية كأسنان المشط[b]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dr_khtab
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2618
العمر : 29
البلد : egypt
الهوايات : مدرب جودو في نادي الزمالك
المزاج : حزززززززززززززين جدااااااااااااااا
نقاط : 2957
تاريخ التسجيل : 16/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: فتاة قالت لشاب .. يا أسود   الأحد 20 مارس 2011 - 9:27

جزاكي الله كل خير يا دكتورة سام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://sporting.ahlamontada.com
 
فتاة قالت لشاب .. يا أسود
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
stop :: القسم العام-
انتقل الى: