stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل

stop

منتدى شباب بجد
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 عذرا .......... مش هنسكت تانى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
DARK MAN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3144
العمر : 25
البلد : دمياط
الهوايات : كتابه شعر ..... فوتوشوب ........ كره قدم
المزاج : متقلب احيانا
نقاط : 3427
تاريخ التسجيل : 21/10/2009

مُساهمةموضوع: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 14:56

]السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

مش عارف ابدأ منين بصراحه

بس المختصر المفيد

لكوا طبعا شوفتوا صوره د / رزق وهو معتصم
ومطالبته برحيل العيمد
علشان بيتحكم ف كل حاجه ف الكليه

* مانع دكتور رزق من التدريس لـ 2 و 4 لاسباب غير معلومه
* رفضه لمعظم النشاطات سواء م الاتحاد او الاسر الطلابيه
وغيره الكثير

وطبعا كلكوا ملاحظين قله النشاطات ف الكليه هذا العام
ليه بيعمل كده مش عارفين ؟؟

بس لما الاتحاد بيتفق عمل اسبوع ف حب مصر وبالاشترراك مع الاسر الطلابيه
وتكون كليتنا الوحيده ع مستوى الفرع ف ذلك
وذلك ينسب للكليه قبل الاتحاد او الاسر الطلابيه
ونتفاجئ برفض العميد ومش عارفين لييييييييييييييه

يبقى ف حاجه غلط

ولو حبيتوا تعملو احصائيه لطلاب الكليه هنكتشف ان هناك نوعين
* طلاب بتروح علشان المذاكره والمحاضرات والتخرج ودوا للاسف قله
* طلاب بتروح علشان الجنس الاخر ومعتقدين ان الكليه مكان للنزهه

ا حد من النو عين دول بيحاول انه يعمل اى حاجه ف الكليه بيمر بثلاث مراحل
1 - التعجيز
2- التعقيد
3- الاحباط

ولو قدر انه يعدى من المراحل دى
اما بيرجع الا ما كان عليه وينفض
او بيحاول انه يستمر وانه يوصل لهدفه وابقوا قبلنى لو وصل لحاجه
او بيبقى كومبارس يمين يمين شمال شمال


وبما اننا داخلين ع عصر جديد
واننا المفروض مش هنسكت ع اى تجاوزات بعد كده
يبقى لازم نتكلم


واخيرا وليس اخرا
د / رزق ان شاء الله
مكمل سلسله الاعتصامات ف الكليه بكره
للى عاوز انه يشترك ولكم حريه الاختيار


واترك لكم التعليق ؟!

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://amrhasuopa.blogspot.com/
محمالانصاري،ـد
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1622
العمر : 30
البلد : مصر
المزاج : الحمد لله على كل شئ
نقاط : 1736
تاريخ التسجيل : 05/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 17:18

يارب البلد تخلص بقى من كل فاسد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
мεso
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 12021
العمر : 27
نقاط : 13082
تاريخ التسجيل : 18/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 17:36

بصراحه موضوع جاااااااااااامد و ده اللي إحنا عايزينه

عايزينكو تتكلمو و تعبرو عن رأيكو بكل حريه و متسكتوش ع أي حاجه

لازم الدنيا كلها تتصلح و ميفضلش أي حاجه فاسده عشان نبني بلد علي نضيف

ربنا يوفقكو ياااااااااااارب و مطالبكو كلها تتحقق و الكليه اللي بتحلمو بيها تشوفوها قبل ما تتخرجو


بــيــــس يا بومبو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة


ذكر
عدد الرسائل : 8564
العمر : 29
البلد : دمياط
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا
المزاج : الحمد لله
نقاط : 8691
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 17:51

تسلم يا دارك والراجل دا من ساعة ما جا وأنــا ســامع أنه شراني ..
يلا أحنا نفدنا ربنا يوفقكوا .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.stop.1talk.net
Hollo
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
avatar

انثى
عدد الرسائل : 9868
العمر : 28
نقاط : 10571
تاريخ التسجيل : 04/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 18:18

صح كده يا دارك ... لازم انتو اللي بايديكو تحققو النظام القائم ع العداله لانكو اسباب من الله ع الارض لنشر العدل والرحمه ..الراجل المفتري زي ما كده المثل قال
" يا فرعون ايه فرعنك؟ مالقتش حد يلمني "

متسكتوش عشان هو ميسوءش فيها اكتر من كده وان شاء الله ربنا هينصركم ع الظالم وكلمه الحق هتوصل لصوت مسموع يحسها ويفهمها ويقدرها وان شاء الله قرييييييب كلنا ننزل نأيدكم ونحتفل معاكم بنصركم على الظلمه ونظامهم الفاسد باذن الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Beatrice
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 1064
العمر : 28
البلد : Here
الهوايات : Alone
المزاج : يارب.
نقاط : 770
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 19:31

اللي يسكت عن حقه الوقتي يبقي مش مقدر الثورة اللي قامت والشباب اللي ضحوا عشانا
حقكم الوقتي مسؤليتكم ومستقبلكم بايديكم
لو كان ينفع كنت نزلت معاكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mido.tork
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2885
العمر : 28
البلد : عشـــاق القـــمر , ءامان يا لالالي
الهوايات : اهوي النفس يهدي , ام يذل النفوس
المزاج : عمـــري ضـــايع ... شـــايف ايـــه ؟
نقاط : 3166
تاريخ التسجيل : 15/04/2010

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 21:00

علي الرغم اني مش معاكم في الكليه , بس من رايي ان عصر اللا مبالاه خلاص خلص
والوقتي بس كلنا نقدر نعبر عن راينا بكل حريه

وعشان كده انا معاك في كلامك , وانتم بس باديكم تغيروا كل حاجه وحشه فيها ... حتي ولو كان ده هيسبب ليكم مشاكل فهاتكون في البدايه بس
لكن اكيد في الاخير اللي عايزينه هو اللي هايكون باذن الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
NIRMEEN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 4375
العمر : 26
البلد : دمياط
الهوايات : شباب بجد
المزاج : تمام الحمد لله
نقاط : 4789
تاريخ التسجيل : 06/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 18 فبراير 2011 - 21:36

موضوع اتكتب ف وقته فعلا مفيش اي نشاطات والكلية تحس انها مفيهاش حياة مينفعش نسكت

عالظلم سواء بقي عميد سواء دكتور ظالم انا واصحابي اتفقنا زمن السكوت انتهي اي دكتور هيقل أدبه ولا يعاملنا

بسلوك مش كويس هيتقدم فيه شكوي والموظفين كذلك اللي تكلمهم يبقي هاين عليهم يشتموك بجد قلة الذوق دي

ينسوها مش هنسكت تاني كفاية لحد كده ربنا معانا لما ننزل نشوف العالم دي ونتصرف معاها يارب خلصنا

من الفساد ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
the mysterious
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

انثى
عدد الرسائل : 3410
العمر : 25
البلد : بلدي هي المكان اللي هكون فيه سعيده
الهوايات : ( الرسم ..الكمبيوتر )
المزاج : تمااااااام...الحمد لله
نقاط : 3809
تاريخ التسجيل : 25/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 0:23

الموضوع ده بجد رائع .....وكلامك صح 100%

لما حاولت اقول رايي في موضوعات كانت بتسبب لاي حد فينا شعور بالخزي والذل زي مثلا عدم قدرتنا علي اختيار الحاكم ..وزي توريث الحكم وتمسك المسؤلين واولي الامر بمناصبهم وكراسيهم حتي لو علي حساب ابرياء
النتيجه يعرفها غيري ..!!!!

ساعتها عرفت اد ايه احنا في نظام قامع للحريات

اتمني بجد يكون بدايه عهد جديد منوافقش فيه بالظلم ولا تقييد الحريه

وشكرا عالموضوع الرائع بجد


عدل سابقا من قبل the mysterious في السبت 19 فبراير 2011 - 4:00 عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
DARK MAN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3144
العمر : 25
البلد : دمياط
الهوايات : كتابه شعر ..... فوتوشوب ........ كره قدم
المزاج : متقلب احيانا
نقاط : 3427
تاريخ التسجيل : 21/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 0:32

محمالانصاري،ـد كتب:
يارب البلد تخلص بقى من كل فاسد


ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب


Scorpion كتب:
بصراحه موضوع جاااااااااااامد و ده اللي إحنا عايزينه
بــيــــس يا بومبو

اوعدك


عمر كتب:
تسلم يا دارك والراجل دا من ساعة ما جا وأنــا ســامع أنه شراني ..
يلا أحنا نفدنا ربنا يوفقكوا .

يارب يا عمر
المشكله مش شره
شرانى لنفسه مش لينا
بس رفض لى نشاط ع وجه العموم
ده اللى يضايق
وميرسى ليك يا كبير ع المرور


Hollo كتب:
صح كده يا دارك ... لازم انتو اللي بايديكو تحققو النظام القائم ع العداله لانكو اسباب من الله ع الارض لنشر العدل والرحمه ..الراجل المفتري زي ما كده المثل قال
" يا فرعون ايه فرعنك؟ مالقتش حد يلمني "

عندك حق احنا اللى سكتنا م الاول
وادينا بنصلح غلطتنا
وميرسى ع المرور
Beatrice كتب:
اللي يسكت عن حقه الوقتي يبقي مش مقدر الثورة اللي قامت والشباب اللي ضحوا عشانا
حقكم الوقتي مسؤليتكم ومستقبلكم بايديكم
لو كان ينفع كنت نزلت معاكم

ميرسى ع المرور
وتشرفينا ف اى وقت

Moon-y.Tork كتب:
علي الرغم اني مش معاكم في الكليه , بس من رايي ان عصر اللا مبالاه خلاص خلص
والوقتي بس كلنا نقدر نعبر عن راينا بكل حريه

وعشان كده انا معاك في كلامك , وانتم بس باديكم تغيروا كل حاجه وحشه فيها ... حتي ولو كان ده هيسبب ليكم مشاكل فهاتكون في البدايه بس
لكن اكيد في الاخير اللي عايزينه هو اللي هايكون باذن الله

ميرسى ع المرور

NIRMEEN كتب:
موضوع اتكتب ف وقته فعلا مفيش اي نشاطات والكلية تحس انها مفيهاش حياة مينفعش نسكت

عالظلم سواء بقي عميد سواء دكتور ظالم انا واصحابي اتفقنا زمن السكوت انتهي اي دكتور هيقل أدبه ولا يعاملنا

بسلوك مش كويس هيتقدم فيه شكوي والموظفين كذلك اللي تكلمهم يبقي هاين عليهم يشتموك بجد قلة الذوق دي

ينسوها مش هنسكت تاني كفاية لحد كده ربنا معانا لما ننزل نشوف العالم دي ونتصرف معاها يارب خلصنا

من الفساد ده

صح كده يا نرمو
معتش حد ينازل عن حقه
وميرسى ع المرو ر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://amrhasuopa.blogspot.com/
Batoot
عضو ذهبي
عضو ذهبي
avatar

انثى
عدد الرسائل : 902
العمر : 28
البلد : رااااااااااااااااااس البر
الهوايات : شعر برايفت
المزاج : زي الفل اوعي
نقاط : 1083
تاريخ التسجيل : 26/06/2010

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 0:41

بص ياسيدي اولا الكلام دا مش جديدعلينا

ببساطه لأن الواحد بجد عانا كتير اوي فكليتنا دي وكان نفسه بجد يخرج عامل حاجه يفيد بيها الناس بعد كدا

وياما اتكلمت وقلت وكان زي عدمه يمكن هولو والهجام كان معاصرين فعلا الليله دي الواحد والله كان عنده طاقه جامده بس زي مانتا تعام طبعا بتتعجز وتحبط فالاخر كالعاده

وفالاخر كانو بيفتكروك لما يجوا يعملو مجله ولا بتاع

مالاخر كلام فاضي طبعا تماثيل النظام فاهمني اكيد

المهم بجد اتمني انكوا متسكتوش ع اي حاجه مش عجباكم وصوتكم يعلا لفوق وربنا معاكو وتحققوا اللي مقدرناش عليه

واكيد بنضم صوتنا لصوتكم ومعاكوا اكيد...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
phantom
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1941
العمر : 25
البلد : بلد الاحلام
الهوايات : بينج بونج
المزاج : الحمد لله في السحاب
نقاط : 1781
تاريخ التسجيل : 24/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 12:39

ربنا يعينك يا عمرو انت وكل الي زيك وتقدروا تعملوا حاجه



ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
stop
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
avatar

انثى
عدد الرسائل : 7159
العمر : 25
الهوايات : مع نفسي
المزاج : تمام جداااا
نقاط : 5859
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 12:57



بجد موضوع فى الجووووون وفعلا لازم الكلية دى يتصلح حاله وتبقى كلية عدلة شويه بدل ما هى شبه الحضانه كده ونحس أن احنا فى كلية كويسة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
DARK MAN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 3144
العمر : 25
البلد : دمياط
الهوايات : كتابه شعر ..... فوتوشوب ........ كره قدم
المزاج : متقلب احيانا
نقاط : 3427
تاريخ التسجيل : 21/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 14:35

the mysterious كتب:
الموضوع ده بجد رائع .....وكلامك صح 100%

لما حاولت اقول رايي في موضوعات كانت بتسبب لاي حد فينا شعور بالخزي والذل زي مثلا عدم قدرتنا علي اختيار الحاكم ..وزي توريث الحكم وتمسك المسؤلين واولي الامر بمناصبهم وكراسيهم حتي لو علي حساب ابرياء
النتيجه يعرفها غيري ..!!!!

ساعتها عرفت اد ايه احنا في نظام قامع للحريات

اتمني بجد يكون بدايه عهد جديد منوافقش فيه بالظلم ولا تقييد الحريه

وشكرا عالموضوع الرائع بجد



شكرا ع المرور
وان شاء الله دى بدايه جديده


Batoot كتب:
بص ياسيدي اولا الكلام دا مش جديدعلينا

ببساطه لأن الواحد بجد عانا كتير اوي فكليتنا دي وكان نفسه بجد يخرج عامل حاجه يفيد بيها الناس بعد كدا

وياما اتكلمت وقلت وكان زي عدمه يمكن هولو والهجام كان معاصرين فعلا الليله دي الواحد والله كان عنده طاقه جامده بس زي مانتا تعام طبعا بتتعجز وتحبط فالاخر كالعاده

وفالاخر كانو بيفتكروك لما يجوا يعملو مجله ولا بتاع

مالاخر كلام فاضي طبعا تماثيل النظام فاهمني اكيد

المهم بجد اتمني انكوا متسكتوش ع اي حاجه مش عجباكم وصوتكم يعلا لفوق وربنا معاكو وتحققوا اللي مقدرناش عليه

واكيد بنضم صوتنا لصوتكم ومعاكوا اكيد...

انا عارف اللى ف تجاوزات كتير
بس اول مره اشوف عميد بيرفض اى نشاط طلابى
وبيتحكم ف كل حاجه
شكرا ع المرور




phantom كتب:
ربنا يعينك يا عمرو انت وكل الي زيك وتقدروا تعملوا حاجه



ان شاء الله


يارب يا فانتوم
وانت مش المفروض انك مقرر مساعد
والمفروض انك معايا ف اى حاجه اعملها
ولا ايه
عموما لا تعليق
شكرا ع المرور

stop كتب:


بجد موضوع فى الجووووون وفعلا لازم الكلية دى يتصلح حاله وتبقى كلية عدلة شويه بدل ما هى شبه الحضانه كده ونحس أن احنا فى كلية كويسة


بأذن الله هتتصلح
ومكشور ع المرور

........................................


الكليه مش هتتصلح بصوت لوحده
وياريت الكل يشارك
علشان المنظر النهارده كان مسئ للغايه
وكل اللى قدرت اعمله انى طلبت من محمد بربر عمل حقيق صحفى
ومشكور محمد ف تلبيه الطلب
وربنا يقدم اللى ف الخير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://amrhasuopa.blogspot.com/
love angel
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى
عدد الرسائل : 112
العمر : 25
البلد : بلد من بلاد الله
الهوايات : ماليش فيها
المزاج : أحبك ربــــــي / ♥
نقاط : 147
تاريخ التسجيل : 25/02/2010

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 18:43

موش عارفه أقول ايه بس بجد ربنا معاكم ان شاء الله وتعرفوا تغيروا حاجة ف الكلية ونظامها ع الاقل...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
phantom
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1941
العمر : 25
البلد : بلد الاحلام
الهوايات : بينج بونج
المزاج : الحمد لله في السحاب
نقاط : 1781
تاريخ التسجيل : 24/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    السبت 19 فبراير 2011 - 21:45

وانا مالي بالحوارات دي انا بقولك ربنا يعينك انت والي زيك
ايه يعني مقرر مساعد يعني المفروض اروح اشتم في الراجل واقوله يالا امشي
منا قلتلك ربنا يعينك
ولا تعليق ازاي يعني امال الي انت قلته ده مش تعليق
العفو يا برنس اي خدعه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمدسميرهجام
عضو ماسي
عضو ماسي
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2982
العمر : 29
البلد : مصر المهروسة .. اقصد المحروسة
المزاج : متقلب
نقاط : 2258
تاريخ التسجيل : 22/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الأربعاء 23 فبراير 2011 - 22:52

ياريتنى كنت لسه طالب فى الكلية

كنت هستغل الحرية دى وان العميد ميعرفش يعملى حاجة وهتحرك

طبعا اى حد ممكن يقول عليا مزراب لان الكلام ملوش لزمة ومفيش مقياس لقياسه او فرصة لتحقيقه

ومش هلومه كتير .. بس هما كلمتين حبيت اكتبهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://facebook.com
mahmoud_alex
عضو جديد
عضو جديد


عدد الرسائل : 14
نقاط : 18
تاريخ التسجيل : 16/09/2010

مُساهمةموضوع: رد: عذرا .......... مش هنسكت تانى    الجمعة 4 مارس 2011 - 19:39

هو العميد ماله ياجماعة؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
عذرا .......... مش هنسكت تانى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
stop :: كليتنا-
انتقل الى: