stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

stop

منتدى شباب بجد

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد

عمر
oky doky
nora mahmoud
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
nora mahmoud
عضو فضي
عضو  فضي
nora mahmoud

انثى
المزاج : كله بستر ربنا

انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Empty
مُساهمةموضوع: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:52

ااحترت اكتب موضوعى ده فين لكن استقراختيارى على قسم ممنوع للدخول لانه بيفتح اراء كتير
حصلى حاجة عجيبة فجاه لقيت فى قسمى العجيب دكتور كبير فى السن دخل وبيقول هدرس ماده كزا اندهشت وبصفة العبدلله المتحدث الرسمى باسم القسم قلت ازاى دى ماده فلان يقول لا ده مدتى شوفى الجدول اقول له اينعم ولكن لقد استمرينا لمده اسبوعين مع الدكتور فلان يقول ابدا المهم وانابكامل الدهشة بدا الدكتور المبجل يوزع المهام والادهى من ذلك انه قسم تاريخ!!!!!!!!!ايه الللى جاب تاريخ لفرنسي؟؟؟؟؟؟؟جلست استمع الى المهام واذا بك افوجئ بانه يطالب بابحاث ويسلم لى اناوزميلة مهمة جمع الابحاث والشيتات واخرى الغياب وخلاص فرش الفرشة
وجلست انتظر ماسوف يفعله الدكتور كبير السن فى وسط معمعة من الشباب وصوتهم مثل صوت انكر الاصوات ولااستطيع سماع صوت الدكتور المنخفض من الضجيج والمايك الصراحة مقولكوش بيصفر فالدكتور هبط وقال يكلم عادى وبالرغم من جلوسي فى وشه انى كنت بسمع بالعافية وكل هذا انتظر المحاضرة وانه يقول المفيد وكما درست هذه الماده لمده اسبوعين باللغة الفرنسية ظننت انه ضليع فى الفرنسية وسيكملها بجانب الدكتور الاخر بالفرنسية وفجاه وجدته يملى علينا كطلاب الابتدائي المحاضرة فزعرت وقلت له هى الماده بلغة ايه؟؟؟؟؟؟؟؟قال لى العربية الماده تدرس بالعربية
بطنى كركبت بسبب حجز كتب نفس الماده ولكن بالفرنسية وهوفجاه قال اه تزكرت كتابكم بمكتبة كزا تاليفى اناالدكتور فلان
بقيت خلاص وانتظرت مرور المحاضرة بفارغ الصبر حتى انتهت
وبعدخرج الدكتور اتصلت بالدكتور الماده الفرنسية وكانى اتصل بالاسعاف لحالة ولاده متعثرة وقصيت له ماحدث وقال لى اين رئيس القسم اجابته انه مش موجود وفجاه قالى بكرة اقول لكم قلت له الغى الحجز بتاع ماده حضرتك دى يقول لى لالا بلهجة عض قلبي ولاتسحب حجزى بكرة اقولكم
روحت وانا مش عارفة هنعمل ايه فى دنيتنا
فى صباح اليوم التالى بكل همة ونشاط موجوده الساعة9والدكتور واقف للماده الفرنسية قلتله ايه الاخبار قال لى احنا عاملين اجتماع وهنتوصل فى حل قلت ربنا يقدركم وفضل الدكتور يدردش معايا وقالى اناهروح وارجع الساعة 10متمشوش لان كان فى محاضرة فى المدرج قلت حاضر فضلنا اعدين والمحاضرة خلصت ودخلنا وافتكرت اغنية بتقول واعدنا نستنى واعدنا نستنى نطلب ونتمنى نطلب ونتمنى وفجاه اذا بدكتور ماده اللغة الفرنسية ينزل فجاه للمدرج من حجرة العميد وينادى لى نورا نورا بسسسسسسسسسسسسسسرعة تعالى للعميد وهاتى حد معاكى قلت حاضر وده يقولى يلايلا
اخدت صديقتى العزيزة وقلتلها يلا والدكتور ماشي لقيته فجاه بيجرنى وانابجرى جرررررررررررى وزميلتى ورايا واناعمالة اجرى والدكتورشاددنى زى مايكون حالة ولااده وبجرى عشان اجيب مية سخنة وطلعت وانانفسي مقطوع وفجاه واناداخلةمع الدكتور وانامش فاهمة عايزنى ليه وزميلتى ورايا خلاص بتفها دخلت الطرقة الطويلة وساعتها افتكرت ادخل وانزل هتلاقي دهليز اعدت احود وادخل وفجاه اخييييييييييييييييييييييييييييرا اوضة العميد دخلت ونظرت باندهااااااااش وافتكرت عبلة كامل فى سيد العاطفة وهى بتقول ياغلبة شايف العز ياولا؟
وجدت الغرفة مفروشة سجاد جيد وتليفزيون كبيرذات شاشة lcdاللى كنت اشوفه واقول مين هيشترى ده والعميد اعد على مكتب يعتبر حلوجدا والسيدرئيس القسم اعد ودكتور مادتى وواحد معرفوش ودخلت انا وزميلتى وقلبنا بيدق من الجرى والمنظر
العميد بيقولنا وانتوا طلباتكم ايه؟؟؟؟لسة بفتح بقي رن جهاز من التليفون الارضيين رد بكل فخامة الو الو محدش رد
لسة بفتح بقي ورجع رن الو الو برده مفيش رد وبعدين رجع تانى قال ايه بقي طلباتكم طبعا بلهجة مستفزة
قلتله ازاى الماده تكون فرنسي واساسها تقوية اللغة وتتحول عربي كدة اضعاف للغة وقالت زميلتى تاكيد على كلامة كاننا فى مرافعة قانونية قلنا :اه وانتوا مين محفظكم الكلام ده صعقت من كلامى وقلت مفيش حد قال حاجة ده راى الدفعة
قام رئيس القسم قالنا اتفضلوا شكرا يااساتزة نزززززززززززلت اناوزميلتى وفجاه حالة هيستيرية واقولها ياحلاوة والله وشفنا العميدمن اول سنة شفتى العزيابت شفتى المكتب وزميلتى ترقع الضحكة ايوة ياختى امال ايه ايه النضافة دى ونزلين كاننا فلاحين عمرنا ماشفنا مكاتب نزلنا زمايلنا بيقوللنا ايه الاخبار ولااللى راجع من بعثة حكينا اللى حصل
وبعدها ازا بهاتفى المحمول يرن والاقى الدكتور يستغيث ويقولى اطلعى وهاتى المحاضرة المشئومة طلعت وخدتها واتعمل عليها كونسلتو لتصيد الاخطاء وانااجلس بالقسم مع الساده الافاضل وبعدانتهاء الفحص قالولى اتفضلي خدت الكشكول ونزلت وعدى اليوم بلافائدة علمية
واخيرا توصلوا لحل ان الفرنسية تتلغى والعربية تفضل؟
سؤالى هنا الى عايزة رايكم فيه
هل المحسوبية هى اهم شئ؟
ليه الدكتور اكل عيشه لازم يكون على حساب الطلبة؟
هل مصلحة الطلبة اخر شئ يفكر به الساده الافاضل الاساتذة؟
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 23:56

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
خلاص اللى انااقوله
الكلية زى التورتة والدكاترة بيجروا علشان التورتة
يا ترى فهمتوا حاجة ولا لا
oky doky
عضو مميز
عضو مميز
oky doky

انثى
المزاج : روقااااااااااااااااااان

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 11:58

ههههههههههههههههههههههههههههههه
طب واحنا ملناش نصيب من التورته دى
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر
البلد : دمياط
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 12:15

ربنا يكون في عونكم يا نورا يعني مش كفاية قسم فرنساوي لأ وكمان بيعقدولكوا الدنيا انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد 424309
http://www.stop.1talk.net
yasmeen
عضو ماسي
عضو ماسي
yasmeen

انثى
البلد : حلوة الحلوين
الهوايات : اسلامى
المزاج : ما بين طرفة عين وانتباهتها يغير الله من حال الى حال

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 16:46

الكل بيسعى الى مصلحته الشخصية يا نورا
والطلبة اخر الاهتمامات
انا تقريبا عرفت الدكتور ده لانه بيدينا برده ربنا يصبرنا يا بنتى
بس بجد عاوزة اقول ان فى عندنا دكاترة محترمين جدا فى قسم اعلام
ومنهم دكتور سامى النجار
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر
البلد : إن الإنسان هو الحل
الهوايات : ليبرالى

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 19:17

بغض النظر عن اننا اتفقنا فى البداية ان القسم ده لن ينقد الا ( احلامنا ) وسنبتعد عن ( معارك الحياة ) لنسمو قليلا قليلا ( بروحنا )

لكن بناء على رغبتك سأترك التوبيك فى القسم ولى رأى ( بعد اذنك )

اى مكان فى الدنيا فيه الكويس واللى مش كويس صح ؟

وكليتنا مكان

لكن عميد كليتنا الدكتور صلاح معوض رجل محترم جدا ومتواضع جدا ومتفاهم لابعد الحدود

على ان اصدقكم القول ان هناك أساتذة متعنترين وهم قلة قليلة

وفعلا قسم اعلام .. يتميز بوجود دكاترة محترمين ومتميزين جدا

لك الشكر وأهلا بيكى
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 20:08

والله اذا كان فى دكتور وحش مش معنى ان كل الدكاترة وحشين اكيد فى دكاترة كويسين مهما كان
وبعدين الكلية عاملة زى التورتة
كل دكتور ياخد قطعة من التورتة واذا لم ياخد قطعة من التورتة فاكيد هتتعوض له زى ما عندنا دكتور اخد 4 فرق مع فى التيرم التانى مع ان التيرم الاول كان اخد فرقتين بس
فهى زى التورتة كل دكتور بياخد على اقل قطعة من التورتة
شكرا ليك
وربنا يرحمك ويرحمنا
nora mahmoud
عضو فضي
عضو  فضي
nora mahmoud

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 20:13

ميرسي لكم ردودكم الجميلة لكن يبقي السؤال هل كل من يقول رايه يكون ملقن من قبل شخص ما؟
وكلمتى اوجهها لمحمد انالم اقل انه غيرمتفاهم ولكن لماذا يظن ذلك ان كله كلام ملقت هل اى طلاب دخل الكلية لازم يكون مخه فاضي وميقدرش يعبر عن رايه
فى انتظار رايك يامحمد
شكرا للساده الاعضاء
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 20:26

nora mahmoud كتب:
ميرسي لكم ردودكم الجميلة لكن يبقي السؤال هل كل من يقول رايه يكون ملقن من قبل شخص ما؟
وكلمتى اوجهها لمحمد انالم اقل انه غيرمتفاهم ولكن لماذا يظن ذلك ان كله كلام ملقت هل اى طلاب دخل الكلية لازم يكون مخه فاضي وميقدرش يعبر عن رايه
فى انتظار رايك يامحمد
شكرا للساده الاعضاء
احنا كلنا ناس كبار واكيد كل منا يعرف ان يعبر ويدافع عن نفسه
لان كل واحد لابد ان يكون له ميزة المناقشة
اعتقد ان كلام محمد مش معنى الاعتقاد اللى فى بالك
nora mahmoud
عضو فضي
عضو  فضي
nora mahmoud

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 20:34

ايوة فاهمة وانافاهمة محمد كويس لكن انابقول كدة عشان ابين نقدى لكلمة مين اللى قالكم تقولوا كدة والى فى بالى المعنى الصحيح للكلمة تمام
شكرا على الردياحريف
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2009 - 18:14

مين قال انى ضد التعبير .. ومين قال انى قلت ان الناس بتتلقن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا بس بقول ان العميد دكتور متفاهم ومحترم

اقرى كلامى تانى بليز
nora mahmoud
عضو فضي
عضو  فضي
nora mahmoud

انثى

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2009 - 18:28

ايوة اناوالله فاهمة كلامك كويس ولكن انانفسي اعرف هو متفاهم ازاى وانابقول نقدى لكلمة العميد مين قالكم تقولوا كدة
مش نقض لكلامك انت بس اناعايزة اعرف ليه دايما الناس بتفكر ان الطلبة ملقنين وعاملين احزاب لصالح دكتورمعين
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2009 - 19:07

لان فعلا فيه دكاترة كتيرة فى جامعاتنا بتحاول تعمل حزب طلابى لصالحها وتلعب بيهم ككروت ضغط او تهديد احيانا

واعرف امثلة

لكن على العموم لازم نعرف ان الشباب .. محتاج معاملة افضل وحق اكتر
Nanosa
عضو ذهبي
عضو ذهبي
Nanosa

انثى
البلد : دمياط
الهوايات : حزب الوفد
المزاج : سري للغاييييية D;

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالأحد 16 أغسطس 2009 - 4:37

موضوع جميل لكن مكانه قسم كليتنا مش هنا انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد 450720
سالم مجاهد
عضو فضي
عضو  فضي
سالم مجاهد

ذكر
البلد : دمياط - السيالة
الهوايات : إسلامي
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالثلاثاء 18 أغسطس 2009 - 4:53

هههههههههههههههههه كان الله في العون يا أخت نورا . هذا جزاء من يتمتع بروح إيجابية في كلية سلبية انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد 72756
????
زائر

مُساهمةموضوع: رد: انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد   انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد Icon_minitimeالثلاثاء 18 أغسطس 2009 - 14:23

انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد 205251 انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد 205251

انا واليوم الحلووووووووووووو عند العميد
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  كلمات بالامس روعه واليوم للاسف خدعه !!!
» د/حامد الفار حقا هو اللي هيبقى العميد الجديد ؟
» لماذا يصر طلاب آداب دمياط على إقالة العميد (منشوووور!)..
» وقفة احتجاجية لطلاب آداب دمياط للمطالبة بإقالة العميد
» كلمات كانت بالأمس تعني شيئا" .. واليوم تعنــي شيئا" آخــــــر !!!!