stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

stop

منتدى شباب بجد

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!

NIRMEEN
محمد ابوتريكة
HULK
الحريف
عمر
smile
the red baron
Noor
محمدسميرهجام
Nada ElMalky
14 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى
البلد : درة الشرق
الهوايات : كتابة وقراءة الخواطر

بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالأربعاء 24 مارس 2010 - 9:53

the warrior كتب:
مين قال ان مستوي تربيه انجليزي اعلي مننا انا واحد بدرب في مركز تعليم انجلش في المنصوره وبيجيلي ناس في تربيه يخدو قرصات مستواهم اقل من انك تقول ان دا واحد متخصص في انجليزي يا جماعه مش كل شئ مش متاح ليا يبقي اكيد افضل من اللي عندنا وبعدين الكليه من سنه اولي مفيهاش شغل جد واحنا سلمنا لكدا كل اخر ترم تستني حمدي شاهين يتعطف علينا بالامتحان مع العلم انه بيعمل كدا في المنصوره بس الفرق انه بيحضر حوالي 6 محاضرات لزوم الشو واسلام يجي كل محضره ويتكلم كلمتين وبعدين يلعن الطلبه ويقول متستهلوش وذكي يكلم وبصراحه انا معظم كلامه مش بسمعه مش عارف عيب فيا ولا فيه و انور دا طلع اكبر مقلب اخدته في حياتي وحامد شغله في الخفيف خفيف ومعظم الطلبه اكبر طموح ليهم في الكليه انه يتخرج منها وبصراحه دي السياسه اللي انا وخدها السنه دي بس نصيحه يا جماعه اللي قدامه فرصه انه يتعلم اي شئ مايتكبرش في ناس وصله لمستويات عاليه احنا مش هنقدر ننافسهم متبصوش لمدرسين اعدادي وثانوي احنا فينا ناس احسن منهم بس فس مستويات الجامعات وتعليم غير المتخصصين احنا او انا بصراحه بعدين عنهم وربنا معانا .
والله كلامك ف الجون ...... في دكاتره ملهمش اي صلة بالتعليم الجامعي
غيابهم ارحم
كل واحد بقى يشتغل مع نفسه
وانا عارفه ان احنا اقوى ف الانجلش من تربيه بس ليه الدكاتره بيقللوا مننا معرفش
شكرا the warrior
الحريف
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
الحريف

ذكر
المزاج : الحمد لله على كل حال

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالأربعاء 24 مارس 2010 - 17:14

شكرا على تايدك لكلامى يا ندى
وزى ما قال عادل امام
كبر الجى وروق الدى
اهم حاجة شهاتك يا ندى
esraa3e
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 18:42

هو اساسا مفيش تعليم يعنى مثلا الصوتيات التى تزيد من مهارتنا لم نتعلم شى لان الدكتور بيحدد الامتحان عشان نكتب فى الامتحان ليس بعرض التعلم بصراحة الطالب هيخرج ولم يتعلم شى حتى الحاجات الى فكرها نساها فى الكلية وبخصوص القواعد ليس هناك تعليم بس الدكاترة شاطرين اخطاء املائية وترتيب الجملة غلط فى التعليم بصراحة الكلية فوضى وهرجلة نفسى تنصلح حال القسم بس بعد ايه بعد فوات الاوان وحسبى الله ونعم الوكيل على كل ظالم
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 21:49

esraa3e كتب:
هو اساسا مفيش تعليم يعنى مثلا الصوتيات التى تزيد من مهارتنا لم نتعلم شى لان الدكتور بيحدد الامتحان عشان نكتب فى الامتحان ليس بعرض التعلم بصراحة الطالب هيخرج ولم يتعلم شى حتى الحاجات الى فكرها نساها فى الكلية وبخصوص القواعد ليس هناك تعليم بس الدكاترة شاطرين اخطاء املائية وترتيب الجملة غلط فى التعليم بصراحة الكلية فوضى وهرجلة نفسى تنصلح حال القسم بس بعد ايه بعد فوات الاوان وحسبى الله ونعم الوكيل على كل ظالم
شكرا على ابداء رايك
بس ياريت يجيلنا وزير جديد زي زكي بدر وهو يصلح الامور
Beatrice
عضو ماسي
عضو ماسي
Beatrice

انثى
البلد : Here
الهوايات : Alone
المزاج : يارب.

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 23:16

احييكي حقيقي علي الموضوع يا ندا
اشقطي التالي
كتاب الترجمة هوا هوا من تانية لرابعة الحق يقال لما الدكتور بنبهه للحكاية ديه بيقولنا روحوا بدلوا الكتب

الدكتور حمدي شااهين فضل يدينا سنتين والسنة ديه وانا بقلب في كتاب منهج الحضارة اللي نزله لينا اكتشف ان منهج السنتين دول يندرج تحت بند warm up بالعربي احماء او تحمية

الدكتور بيطلب مننا نناقش ونشارك وبعدين يكتشف اننا بنوجع دماغه

امتحانات الشفوي اللي المفروض تزود درجاتنا نيلت نتيجتناوناس هتعيد السنةعلي مادة طول عمرنا بنجيب احلي تقديرات فيها

الواحد بقي بيصحي من النوم يفكرياتري الموضوع مستاهل اني اضيع ساعتين رايح وساعتين جاي اني اروح الكلية ولا اكمل نوم احسن..علشان كده نص المحاضرات بيضيع عليا

مع احترامي لكل الدكاترة اللي دايرين يهزأوا في دفعتناواداب انجلش دمياط بوجه عام

انتوا اساسا مش مؤهلين لاصدارحكم علينا لأنكم مش مقياس من اساسه
الطلبة اللي انتوا بتهزاوهم دول مرايةلمستواكم الحقيقي وعلي رأي ابلة نظيفة القطنة مبتكذبش
وصباح الخير يا كليتنا
حب للأبد
عضو ماسي
عضو ماسي
حب للأبد

انثى
البلد : دمياط
الهوايات : لنفسى
المزاج : عالى وتمام

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 6 أبريل 2010 - 10:49

اولا الموضوع قيم جدا ومشكوره عليه
ثانيا انا مش معاكوا فى القسم ولكن نفس المقارنه بتحصل عندنا بين اداب وتربيه وفى محاضره من المحاضرات دكتور ياسر الجمال اكتفى بساعتين سألنا فيهم اربع اسئله نجاوب عليهم فى ورق ونسلمهم وكنا طلاب اداب مع تربيه والاسئله من المحاضره اللى قبلها وبعد كدا قرأ جزء من ورق اداب وجزء من ورق تربيه ادااب متقدمين كتتتتتتتتتتتتتتتتتتتير محدش فيكوا يزعل نفسه لان طول ما احنا فى اداب بنقول جمله واحده
" ربنا يخلصنا منها على خييييييييييير " بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 929872
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 6 أبريل 2010 - 12:45

Beatrice كتب:
احييكي حقيقي علي الموضوع يا ندا
اشقطي التالي
كتاب الترجمة هوا هوا من تانية لرابعة الحق يقال لما الدكتور بنبهه للحكاية ديه بيقولنا روحوا بدلوا الكتب

الدكتور حمدي شااهين فضل يدينا سنتين والسنة ديه وانا بقلب في كتاب منهج الحضارة اللي نزله لينا اكتشف ان منهج السنتين دول يندرج تحت بند warm up بالعربي احماء او تحمية

الدكتور بيطلب مننا نناقش ونشارك وبعدين يكتشف اننا بنوجع دماغه

امتحانات الشفوي اللي المفروض تزود درجاتنا نيلت نتيجتناوناس هتعيد السنةعلي مادة طول عمرنا بنجيب احلي تقديرات فيها

الواحد بقي بيصحي من النوم يفكرياتري الموضوع مستاهل اني اضيع ساعتين رايح وساعتين جاي اني اروح الكلية ولا اكمل نوم احسن..علشان كده نص المحاضرات بيضيع عليا

مع احترامي لكل الدكاترة اللي دايرين يهزأوا في دفعتناواداب انجلش دمياط بوجه عام

انتوا اساسا مش مؤهلين لاصدارحكم علينا لأنكم مش مقياس من اساسه
الطلبة اللي انتوا بتهزاوهم دول مرايةلمستواكم الحقيقي وعلي رأي ابلة نظيفة القطنة مبتكذبش
وصباح الخير يا كليتنا

انا اللي بيحييكي على كلامك الميه ميه ده...... بجد نفسي نطلع نتكلم ونحتج ونعارض كده
بياترس ..... انا مادة الحضاره عندي اكتشفت برده انه نفس المنهج اللي اخدته السنه الي فات
مش عارفه ده ترييح دماغ ولا ايه
بصي بلاش نعمم على كل الدكاتره لان فيهم واحد او اتنين يمكن اللي يستحقوا لقب الدكتور وانا برفعلهم الشابووه بجد
اديكي تنزلي كل يوم غصب عنك عشان بس ترضي ربنا وتقومي بواجبك كطالبه وخلاص
سيبك من كل الدكاتره دول ..... مش هيفيدونا ف حاجه غير الصفحات دي ذاكروها والسلام عليكم
انجحيلهم وخدي الشهاده......... علمي نفسك الانجلش بقى بالكورسات

والنبي يا بياترس بلاش كلمة كليتنا دي عشان ككدهه نظلم المفهوم الطبيعي لمؤسسه الكليه

كفايه عليها نصف كليه بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 977193
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!   بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 6 أبريل 2010 - 12:49

هدير محمد الدبسى كتب:
اولا الموضوع قيم جدا ومشكوره عليه
ثانيا انا مش معاكوا فى القسم ولكن نفس المقارنه بتحصل عندنا بين اداب وتربيه وفى محاضره من المحاضرات دكتور ياسر الجمال اكتفى بساعتين سألنا فيهم اربع اسئله نجاوب عليهم فى ورق ونسلمهم وكنا طلاب اداب مع تربيه والاسئله من المحاضره اللى قبلها وبعد كدا قرأ جزء من ورق اداب وجزء من ورق تربيه ادااب متقدمين كتتتتتتتتتتتتتتتتتتتير محدش فيكوا يزعل نفسه لان طول ما احنا فى اداب بنقول جمله واحده
" ربنا يخلصنا منها على خييييييييييير " بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام! - صفحة 2 929872

تربيه ف نظرهم هم الاصل واحنا تابع

ف اكيد يهتموا بتربيه وبيمدحوا فيهم وكده

مفيش كلمة تشجيع او مدح تتقالنا

ده بالعكس خالص

يللا زي مبتقولي نخلص منها وخلاص

قدر

شكرا على مشاركتك هدير

بئس اداب انجلش...... نعم تربيه انجلش........ بالذمه ده كلام!
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» من مذكرات شاب فى اداب دمياط
» الحقوا يا رابعة انجلش
» شروط اداب اعلام المنصورة
» قسم اعلام فى كلية اداب بدمياط
» رابعه انجلش طريقه مزاكرة الادب الامريكى اول ماده امتحان