stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

stop

منتدى شباب بجد

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....

sir_omarawad
sir_mohamed awad
bosi_cat
Mohamed Berber
agient13
al3neda
stop
محمد منصور
angel love
جيرسى
Beatrice
freekeko
ʚϊɞ Maha ʚϊɞ
هاني السعدي
مايكل شريف
Nanosa
عمر
21 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر
البلد : دمياط
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا
المزاج : الحمد لله

ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 19:36

angel love كتب:
انا مش عرفه اقولك ايه الكل عمال يشكر ويحيى مع احترامى للجميع بس مابعد كل دا ايه
والله حرام عمالين بنتحقن من كل جانب ومبنتاثرش ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 154515
ولا حتى بيهتز فينا شعره
ياجماعه بعد ماشفتم هتعملو ايه
ياناس احنا مش عايزين كلام عايزين فعل
الاستاذ عمرو مش عامل الموضوع عشان تشكروه بس ودا شئ انا متاكده منها
بس احنا فين انا مشفتش حد عمل حاجه يبقى ليه اصلا الكلام
معدلوش قيمه
انا اسفه بجد ليك يا استاذ عمرو مش هقدر اشكرك ولا احييك وانا عرفه انك مش محتاج شكرى لك اصلا انت الحمد لله محبوب من الجميع بس
الموضوع دا بالذات مش محتاج كلام وخلاص
لما اعمل حاجه او اشوف ان فيه حاجه حصلت وفيه يغيير سعتها بس الكلام هيفيد
وان الموضوع مش مجرد صور واحنا نزعل شويه وبعدين نبعت رساله شكر للباعتها وخلاص كدا
وكان الله يحب المحسنين

اعذرونى يا جماعه لو انفعلت بس انا هقول حاجه الصور الى فيها الرفاهيه الزائده دى واضح اوى منين (البلد)
بس مش دى بس ولكن دى الاولا
ولكن انا شوفت اللى افظع من الصور دى وعاشرت ناس عايشين فى جنه الدنيا عاشرتهم اكتر من 16 سنه وهم ومش داريين بغيرهم ولا حتى هم سعداءاصلا
اوعوا تفكروا ان الناس العايشه فى الرفاهيه دى سعداء
ولكنهم اغبياء
اااااااه
ااااااه بجد قلبت على المواجع يا استاذ
بس مش قادره اتكلم لانى عرفه الكلام مش هيفيد ولا هيغير حاجه

سمحونى لو كلامى هيضايقكم بس دا والله خوف عليكم هنحاسب بجد لما نشوف حاجه زى دى ومنتحركش

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يارب يقدرنا نعمل حاجه ولو حتى بسيطه بس بعيد عن الكلام

رد محترم جداً ولخصتي فيه المفيد يا angle love مش مهم رسايل الشكر المهم حد يتحرك ويقول أنا هبدأ بنفسي , أنا هعمل حاجة , أنا هكون التغيير اللي عايز أشوفه في العالم , جزاك الله خيرا ... وأخوك عمر مش عمرو ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 632484
http://www.stop.1talk.net
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 19:57

محمد منصور كتب:
موضوع اكثر من ممتاز
و يسلط الضوء على مشكلة عدم العدالة فى توزيع الثروة فى العالم الثالث
هناك اغنية شعبية قديمة كان بها مقطع يقول
(فيه ناس بتكسب ولا تتعبش....و ناس بتتعب و لا تكسبش)
و المعنى فى بطن و عقل...المطرب و الشاعر

الرد هو اللي أكثر من متميز كعادتك يا منصور , وشكرا على مرورك يا باشا ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 928775
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:02

الحريف كتب:
فعلا اصبح العالم طبقتين
طبقة للاغنياء
وطبقة للفقراء
بالنسبة فى مصر طبقة الاغنياء اغلبيتهم ناس سرقوا قوت الغلابة
والفقراء ليس لديهم اموال ويعيشون عيشة صعبة
فحسبنا الله ونعم الوكيل
الصور تغنى على اى كلام
فعلا حاجة تحزن وتزعل

وحتى الأعنياء اللي مسرقوش الغلابة يا لؤي , ممكن تلاقيهم بيقولوا نفس قول قارون "إنما أوتيته على علم عندي"
ربنا يستر علينا ونفوق كلنا وأي حد يقدر يعمل حاجة يعملها . وليبدأ كل بنفسه .

شكراً على ردك المحترم ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 632484
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:09

stop كتب:
حسبي الله ونعم الوكيل

وبالمناسبه يا عمر الفرح دا مكنش بتاع مصريين لا دا كانت العروسه فلسطينيه يقال انها ابنه أحد أعضاء حركه حماسوالعريس ليبي وكان الفرح معمول في منتجع في العين السخنه

ربنا لاتؤاخذنا ان نسينا او اخطانا ربنا ولاتحمل علينا اصرا كما حملته على الذين من قبلنا ربنا ولاتحملنا ما لا طاقة لنا به واعف عنا واغفر لنا انت مولانا فانصرنا على القوم الكافرين

شكراً يا Stop على ردك , لكن أكيد برضوا عندنا في مصر مفارقات صارخة للغناء الفاحش والفقر الضنك , فليس الهدف من كلامي مهاجمة أهل الخليج . ولكن مهاجمة التشوه القائم في عالمنا الإسلامي والعربي .
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:24

al3neda كتب:
ولا يهمك يا استاذ عمر المهم الافاده

جزاكم الله كل خير

شكرا ليكي مرة تانية al3neda بجد على الصور اللي لولاك مكنتش عملت الموضوع دا , وزي ما قلتيلي في رسالتك المهم كلنا نستفيد , الله يعزك ويكرمك .
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:33

agient13 كتب:
طيب نبدا مشروع اتبرع ولو بجنيه لاهالى الصومال وفقراء العالم وعلى المتبرعين بإرسال التبرعات لمنافذ التحصيل ومنها الكائن بالمشروع احمد الجناينى
ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430 ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430 ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430

ما بلاش أنت بالذات يا جن تتكلم على التبرعات , دي خلت قرعتك تلمع ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 183827
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 20:48

Mohamed Berber كتب:
دول مش عرب ولا مسلمين

دول جهلة وكفرة

وعالم متخلفة واغبيا

يرحمنا الرب

شكرا يا بربر على ردك
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 21:03

bosi_cat كتب:
بص يا عمر أديك عرضت المشكله
لكن المشكله الأكبر ان احنا قولنا حل........ مقولناش غير حرام وظلم وفي الأخر.......زمعلشي
لان هي دي فعلا الحقيقه معتقدش اللي زينا يقدر يعمل حاجه

أسمحيلي يا بوسي كات أختلف معاكي , اللي زينا في أيده ألف حاجة , لو خدتي بأيد واحدة صاحبتك إنها تصلي ثلا أو تأخد كورس كمبيوتر بدل ما هي قاعدة في البيت او تتعلم لغة أو حتى تساهمي في مشروع خيري , أي حاجة من الحاجات دي لو كانت اتقالت من 20 سنة كان الناس ممكن يضحكوا لكن جيلنا فيه صحوة كبيرة صدقيني , وأي واحد يقدر يعمل فرق كبير أوي لو قرر
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 21:10

sir_mohamed awad كتب:
شكرا يا عمر على المجهود الرائع ده بس ردى هيكون فى قصه صغيره الكل عارفها
سيدنا عمر بن الخطاب قال لو تعثرت بغله فى العراق لسألنى الله لما لم تمهد لها الطريق يا عمر
وهذه بغله وفى العراق وسيدنا عمر فى المدينه
قصه اخرى
كان سيدنا عمر يتفقد احوال الرعيه فى الليل وجد طفلا يبكى بشده توجه اليه وسأل امه لماذا يبكى
قالت ان امير المؤمنين يعطى المسلمين اموال من بيت المال والاطفال بعد الفطام فقمت بفطام ابنى
مبكرا لكى احصل على اموال له
تركها عمر وذهب ليصلى الفجر ذكر الصحابه انهم لم يسمعوا القرأن من سيدنا عمر فى الصلاه لشده بكاءه
فى الصباح امر سيدنا عمر باعطاء الرضع اموال من بيت المال
لو فى السعوديه ولائم ومصر او غيرها لا ربنا هيحاسب حكامنا على جوه كل فقير
وملوك السعوديه واغنيائها على التبذير

ردك فعلا فرحني يا محمد مضمون الرد وشخصية الراسل كمان , فعلا جبت المفيد بالواقعتين دول , رحم الله سيدنا عمر , ويا رب تشوف أمتنا حاكم مثله في عدله ورحمته وقوته
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالثلاثاء 3 مارس 2009 - 21:14

sir_omarawad كتب:
شكرا ليك يا عمر باشا
لا بد انا امنحك وشاح محمد على من الدرجة الاولى على هذا الموضوع الجميل
كل ده بسبب الحزب الوطنى والوزراء واعضاء الحزب الوثنى المنافقين (المنافق فى الدرك الاسفل من النار )
إن شاء الله اما امسك الحكم وارجع الملكية امنحك لقب باشا
sir_omarawad

شكرا ليك أنت Sir omar على ردك الجميل , ومفيش أكثر من المنافقين . لكن الدور والباقي علينا . فليبدأ كل بنفسه .
agient13
عضو ماسي
عضو ماسي
agient13

ذكر
البلد : انبارح كان عمرى 20 &&& الغاليه
الهوايات : الشطرنج وتنس الطاوله والكمبيوتر والاكل
المزاج : متغير

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالأربعاء 4 مارس 2009 - 22:48

ولا انت قلقنى وشكلى هقلهم يشدوك
وبعدين ملها التبرعات بدلكوا على الصح انا اجمع تبرعات منكوا ومن غيركوا وابعتها الصومال فى الدى اتش ال البريد السريع اه احنا يهمنا نلبى رغبات الجماهير
وبعدين انا لما ابدا اجمع منكوا التبرعات يبقى معنا كدا انى هكبر واجمع من الى اكبر منكوا وشويه شويه هوصل لبتوع الكويت والعراق والسعوديه وانشاء الله ابقى اكبر نصاب فى البلد واحقق كل احلامى بس ايديكوا معايا وادعولى ربنا يوفقنى واتبرعولى ولو بجنيه لبناء الصومال تحت شعار" صومال جديده صومال الغد"
ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430 ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430 ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 491430
http://s6.ae.gladiatus.com/game/c.php?uid=116044
أمل رغم الالم
عضو ماسي
عضو ماسي
أمل رغم الالم

انثى
البلد : دومتي........دمياط
الهوايات : بنتمي لديني و بلدي بسسسسسسسسس
المزاج : الحمد لله رب العالمين في كل الاحوال

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 6 مارس 2009 - 18:14

انا شوفت حلقة قبل كده لمذيع للثويني قبل كده كانت بتتكلم عن الشعوب والتناقض خاصة في الحالات اللي وضحتها دي
بجد الموضوع كبير جدا اكبر بكتير احنا هنا بنعمل مهرجانات والعالم كله يعمل مهرجانات للطماطم واكبر توررتة واكبر سفرة وولاسف البلاد العربية بستجيب للمهرجنات دي ......
شوف لما ييجي كده يوم في السنة كل الناس ترمي الطماطم فوق بعضها
ولا روسيا اللي بترمي ملايين الاطنان من البن سنويا في المحيط وغير ها وغيرها
وفي لمقايل للاسف شعوب عفوا يعني (بتلعق البلاط) من شدة الجوع في شعوب بقت هياكل عظمية من كتر الجوع
وللاسف نلاقي الفنادق مليانة بالاكلات وتترمي في الزبالة لدرجة ان في ناس بتفتش من وراهم في الزبالة لعل وعسي يلاقوا حاجة يا كلوها
والله مش عارفة اقول ايه تاني
اي كلام قليل علي وصف الحالة دي
شكرا ليك علي الموضوع المميز ده
stop
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
stop

انثى
الهوايات : مع نفسي
المزاج : تمام جداااا

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالجمعة 18 سبتمبر 2009 - 19:11

شكراً على الموضوع
Jo0oRee-1
عضو ذهبي
عضو ذهبي
Jo0oRee-1

انثى
البلد : Egypt
الهوايات : مصريه وافتخر
المزاج : الحمد لله عدد ما كان وعدد ما يكون وعدد ما سيكون وعدد الحركات والسكون

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالأربعاء 18 نوفمبر 2009 - 17:14

اولا شكرا (عمر) لانى مش كنت متخيله ان فى فقراء لهذه الدرجه & ثانيا(اتش دبور)هو صح هم الحزب الوطنى الاول هو المواطنين محدودى الدخل لكن دا مش بيحصل فى مصر الى بيحصل-هم الحزب الوطنى الاول هو مبارك وولاد مبارك والناس المهمه فى البلد- على فكره اظاهر ان انت مش من مصراصلا & ثالثا(angel love)انتى عندك حق فى كل كلمه وابسط حاجه ممكن نعملها_-_اكيد كل واحد فينا يعرف حد الى حدا ما فقير واكيد من المفروض يساعده-_-
HULK
عضو معلــــم
عضو معلــــم
HULK

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 16 سبتمبر 2010 - 23:32

لا اله الا الله
بجد صور تنرفز
وهو ده فعلا اللى مخلينا من قاع الامم
شكرا عمر على الموضوع
وبجد حراااااااااام كل التيزير ده
phantom
عضو ماسي
عضو ماسي
phantom

ذكر
البلد : بلد الاحلام
الهوايات : بينج بونج
المزاج : الحمد لله في السحاب

مُساهمةموضوع: رد: ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....   ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور.... - صفحة 2 Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 23:56

شكرا ياعمر ع الصور
وحسبنا الله ونعم الوكيل

ليه إحنا في قاع الأمم , عايز تعرف ؟ تعالى أتفرج بالصور....
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
 مواضيع مماثلة
-
» عايز تعرف الأبحاث بتاعتك بتروح فين ؟ أدخل أتفرج على الصور دي...
» إحنا ظالمين الحزب الوطنى
» موبايلك مقفول...؟عايز تعرف مين رن عليك...؟ ( خاص بكل الشبكااااات )
» عايز تعرف وصف لاحساس الحب ادخل وقولولي رايكوا
» لو عايز تعرف ان جهازك فيه فيروس او لا تعالا نشوف سوا {بدون برنامج}