stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

stop

منتدى شباب بجد

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!

ناصر العزة
محمالانصاري،ـد
عمر
DARK MAN
ahmed youssaf
الحريف
الاستــ ــاذ
mido.tork
رهينة الأحزان
hitman
kem
smile
NmNma
Noor
sad girl
Nada ElMalky
20 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى
البلد : درة الشرق
الهوايات : كتابة وقراءة الخواطر

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالسبت 3 أبريل 2010 - 19:34

انا هدخل ف الموضوع علطول.......

الحريه الايام دي فلتت زمامها الايام دي
وتعدت الحدود المفروضه

خصوصا بيننا احنا كشباب وخصوصا اننا معظمنا مشترك ف الفيس بوك
ازاي في بنت ( هي من معرفتي للاسف) تقول انا حبيت واحد من الفيس بوك وهو حبني
واتقابلنا علنا ...... قلنا ماشي مقبوله شويه

هي ليه البنات بقت ساذجه كده وتصدق اول كلمه معسوله تتقالها؟؟؟؟؟
وازاي يجلهم الجراءه انهم يتقابلوا كده من ورا الاهل!

وانا واثقه ان الشباب من النوع ده بيدحكوا عليهم و عاوزينها تسليه وبس

والبنت بترمي نفسها على الشاب ده وكل شوبه تليفون معاه

اعتقد انها كده مش هتكبر في نظره ويتعلق بيها لانه اكيد شافها فريسه سهله وممكن يطلب منها اي حاجه!

والموضوع يتطور يا جماعه انه يوصل انهم يتصوروا بكل جراءه وايده وايدها والبنت تنشر الصور دي ع الفيس وتتباهى بيها ويحبوا ف بعض ع الفيس علنا!

هم مش مكسوفين من كده عشان اي حاجه ف نظرهم حريه شخصيه ومحدش له حق يتكلم حتى لو كان مين
لو حد جه يعاتب ينتسب اليه لفظ متخلف وانه ملوش دعوه بيا انا حره وبحبه
مهو في بنات بتتصور بالبيكيني مع الشباب ع البحر

ده كلام الانسه ..... احنا بينا ماشيين تابع المجتمع و ان كله بيعمل كده واكبر من كده....... عااااااادي!

طيب هومفيش ربنا ؟؟؟؟؟؟ اللي هو اكبر من كده دول؟ مفيش دين؟

احنا مغيبين عن المبادئ والاسلام وقوانينه

طب مفيش حياء جواكي؟ الحياء ده فطره بيتولد مع كل انسان

كلمة (عادي) بقت هي اللي ممشيلنا امورنا وحياتنا بغض النظر بقى عن اي حاجه تانيه

انا مش عاوزه اتكلم ف موضوع الصحوبيه لانه موضع جدل وكل واحد وجهة نظره تحترم

بس اعتقد ان المناظر دي تعدت الصحوبيه ........ ولا ايه؟

وكلمه اخيره ( اذا لم تستح فاصنع ما شئت)
sad girl
عضو ماسي
عضو ماسي
sad girl

انثى
البلد : الاوهام
الهوايات : لجزيره الاوهام
المزاج : الحمد الله على كل شئ

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالسبت 3 أبريل 2010 - 21:04

موضوع جميل يا ندى

وفعلا دى جراءة والوقت فعلا بقا بيتقال
البنت دى متخلفه خليكى متطورة ومع التطور
بلاش الافكار المتخلفه الى انتوا لسه عايشين فيها

وربنا يهدى الجميع
Noor
عضو ماسي
عضو ماسي
Noor

انثى
البلد : دمياط
الهوايات : reading
المزاج : تمام الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 4 أبريل 2010 - 4:28

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815

موضوع فعلا جميل اوي يا ندى

بس انا كل اللي اقدر اقوله للي انتي حكيتي عنها هي اللي ضمنها ان الانسان ده كويس ولا لا

هي عرفته عن طريق النت فهي عرفت اخلاقه منين في النهاية النت ده عالم افتراضي

هو عالم بس مش حقيقي ....وحتى بعد ما شافته هي ايه برده اللي يخليها متاكدة ان الانسان ده مناسب ليها

مش جايز بيخدعها مثلا وبيضحك عليها

الحب مش عيب ولا حرام بس في اطار معين واحنا كلنا عارفين ايه هو الاطار ده .....واللي بيتبني على غلط بينهار اكيد في الاخر

وصدق رسول الله لما قال :" اذا لم تستحي فافعل ما شئت"

شكرا ندى ع الموضوع عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484
http://www.shababel5eer.tk/
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 4 أبريل 2010 - 12:23

sad girl كتب:
موضوع جميل يا ندى

وفعلا دى جراءة والوقت فعلا بقا بيتقال
البنت دى متخلفه خليكى متطورة ومع التطور
بلاش الافكار المتخلفه الى انتوا لسه عايشين فيها

وربنا يهدى الجميع

صح يا ساد جيرل ....... بس بالعكس ده هم اللي ف تخلف عن المبادئ والدين

شكرا ععلى الرد
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 4 أبريل 2010 - 12:25

noor كتب:
عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815

موضوع فعلا جميل اوي يا ندى

بس انا كل اللي اقدر اقوله للي انتي حكيتي عنها هي اللي ضمنها ان الانسان ده كويس ولا لا

هي عرفته عن طريق النت فهي عرفت اخلاقه منين في النهاية النت ده عالم افتراضي

هو عالم بس مش حقيقي ....وحتى بعد ما شافته هي ايه برده اللي يخليها متاكدة ان الانسان ده مناسب ليها

مش جايز بيخدعها مثلا وبيضحك عليها

الحب مش عيب ولا حرام بس في اطار معين واحنا كلنا عارفين ايه هو الاطار ده .....واللي بيتبني على غلط بينهار اكيد في الاخر

وصدق رسول الله لما قال :" اذا لم تستحي فافعل ما شئت"

شكرا ندى ع الموضوع عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484

فعلا مفيش حب ناجح من ورا الستاره( النت يعني)
واكيد معظمهم بيتسلوا وبس

لو هي عقلها متفتح وكبير هتفهم كده وهتتراجع

لكن مشاعرها اكيد عميتها عن كل ده

شكرا نور ....... نورتي بردك
NmNma
عضو ذهبي
عضو ذهبي
NmNma

انثى
البلد : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 4 أبريل 2010 - 13:27

موضوعك مهم جداااااااااا يا ندى وفعلا النماذج دى موجودة وبتستخدم اسم الحرية وبتبص لاى حد ممكن ينصحها انه متخلف ممكن تستخدم اسم الصحوبية فعلا بس الصحوبية بين شاب وفتاة لازم تكون بحدود وفعلا زى مقولتى اذا لم تستحي فافعل ما شئت"وزى مانور قالت ان النت عالم افتراضى يعنى مش كل الناس بتظهر بشخصيتها وفى ناس كتير بتتجمل
ومشكورة على موضوعك عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 4 أبريل 2010 - 14:32

NmNma كتب:
موضوعك مهم جداااااااااا يا ندى وفعلا النماذج دى موجودة وبتستخدم اسم الحرية وبتبص لاى حد ممكن ينصحها انه متخلف ممكن تستخدم اسم الصحوبية فعلا بس الصحوبية بين شاب وفتاة لازم تكون بحدود وفعلا زى مقولتى اذا لم تستحي فافعل ما شئت"وزى مانور قالت ان النت عالم افتراضى يعنى مش كل الناس بتظهر بشخصيتها وفى ناس كتير بتتجمل
ومشكورة على موضوعك عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484

مصطلح الحريه اتلوث يا نمنمه بايدي الناس اللي بتفكر كده

شكرا ونورتي عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 977193
smile
عضو ماسي
عضو ماسي
smile

انثى
الهوايات : القراءة
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 0:43

انا عارفة ان فى بنات بتبص للموضوع ده بنظرة رومانسية شوية ...و مش بيتتسلى زى ما انتى بتقولى بس هى شايفة انها كده عايشة فى قصة حب و انها ممكن تبتدى حياتها كده...

بس ينفع ان حياة بدات بعيدة عن الناس تقدر تستمر وسطهم ؟؟؟؟و ما حدش يقدر يقول بيبعد عن الناس عشان ده تخلف منا...بس برده مش من التخلف ان اامن لحد و اقابله و اقله كل اسرارى و اشوف ده عادى

بس لو بنت حبت تاخد القرار ده با ريت ما تفكرش فى ساعتها..بس تفكر هل بعد سنة او اتنين او حتى 10 لو افتكرت موقفها ده هتكون راضية عنه...يعنى يمكن تكون من اللى بيعقلوا عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 205251

شكرا ندى ع الموضوع

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484
http://www.mans.edu.eg
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 13:42

smile كتب:
انا عارفة ان فى بنات بتبص للموضوع ده بنظرة رومانسية شوية ...و مش بيتتسلى زى ما انتى بتقولى بس هى شايفة انها كده عايشة فى قصة حب و انها ممكن تبتدى حياتها كده...

بس ينفع ان حياة بدات بعيدة عن الناس تقدر تستمر وسطهم ؟؟؟؟و ما حدش يقدر يقول بيبعد عن الناس عشان ده تخلف منا...بس برده مش من التخلف ان اامن لحد و اقابله و اقله كل اسرارى و اشوف ده عادى

بس لو بنت حبت تاخد القرار ده با ريت ما تفكرش فى ساعتها..بس تفكر هل بعد سنة او اتنين او حتى 10 لو افتكرت موقفها ده هتكون راضية عنه...يعنى يمكن تكون من اللى بيعقلوا عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 205251

شكرا ندى ع الموضوع

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484

صدقتي يا كبييييييييره اوي

نورتي يا ضحكتي عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 977193
kem

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 5 أبريل 2010 - 15:16

ممكن نتعرف
hitman
عضو ذهبي
عضو ذهبي
hitman

ذكر
الهوايات : حر
المزاج : حسب الاجواء المحيطه

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء 14 أبريل 2010 - 11:25

حلو جدا موضوعك يا ندا عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815
وانا هرد عليكي في موضوع ( ما هو الحب الصحيح وده اللينك بتاعه https://stop.1talk.net/montada-f5/topic-t13929.htm#167061 )

عدل سابقا من قبل hitman في الأربعاء 14 أبريل 2010 - 14:45 عدل 1 مرات
رهينة الأحزان
عضو ذهبي
عضو ذهبي
رهينة الأحزان

انثى
البلد : من بلاد الله
الهوايات : مسلمه بحاول اكتب الا جوايه بطرقتى وبرسم
المزاج : مضايقه جدا بس الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء 14 أبريل 2010 - 13:17

احييكى اولالالالالالالالالالالالالا
ثانيا انتى رديتى على موضوعك فى كلامك يا ندى
الا هــــــــــــــــــــو

اعتقد انها كده مش هتكبر في نظره ويتعلق بيها لانه اكيد شافها فريسه سهله وممكن يطلب منها اي حاجه!!!!
دا اكبر دليل ان الانسانه الا مش بتفرض احترامها على الا قدامها
اكيد اكيد اكيدبتكون انسانه صغيرة اوووووووووووووووووووووووى
فى نظر الا بتكلمه
لان البنت هيا الا بتفرض على الانسان الا قدامها انه يحترمها
ودة من كلامها وطرقتها وادبها واخلاقها والتحلى بدينها وحيائها
وخجولها
ربنا يحفظ كل بنات المسلمين وشباب المسلمين يا رب امين
مو
ضوع رائع رائع
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء 14 أبريل 2010 - 15:48

[quote="hitman"]حلو جدا موضوعك يا ندا عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815 عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815
وانا هرد عليكي في موضوع ( ما هو الحب الصحيح وده اللينك بتاعه https://stop.1talk.net/montada-f5/topic-t13929.htm#167061 )
[/quote

اشكرك هيت مان ...... واشكرك اكتر لاهتمامك للموضوع وكتابتك امتداد ليه عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 166815
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأربعاء 14 أبريل 2010 - 15:50

[quote="رهينة الأحزان"]
احييكى اولالالالالالالالالالالالالا
ثانيا انتى رديتى على موضوعك فى كلامك يا ندى
الا هــــــــــــــــــــو

اعتقد انها كده مش هتكبر في نظره ويتعلق بيها لانه اكيد شافها فريسه سهله وممكن يطلب منها اي حاجه!!!!
دا اكبر دليل ان الانسانه الا مش بتفرض احترامها على الا قدامها
اكيد اكيد اكيدبتكون انسانه صغيرة اوووووووووووووووووووووووى
فى نظر الا بتكلمه
لان البنت هيا الا بتفرض على الانسان الا قدامها انه يحترمها
ودة من كلامها وطرقتها وادبها واخلاقها والتحلى بدينها وحيائها
وخجولها
ربنا يحفظ كل بنات المسلمين وشباب المسلمين يا رب امين
مو
ضوع رائع رائع[/quote

بجد حاجه مقززه جدا يا رهينه
ولو جيتي تنصحي وتعترضي هتتهمي انك معقده عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 370481

ربنا يهدي بقى

شكرا على تعليقك عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484
mido.tork
عضو ماسي
عضو ماسي
mido.tork

ذكر
البلد : عشـــاق القـــمر , ءامان يا لالالي
الهوايات : اهوي النفس يهدي , ام يذل النفوس
المزاج : عمـــري ضـــايع ... شـــايف ايـــه ؟

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالخميس 15 أبريل 2010 - 14:31

شكرا علي موضوعك المهم دون
بس اعتقد ان كل حاجه فيها جانب كويس يعني مش شرط ان كل اللي بيحصلهم كده بيخدعوا بعض لا في ناس كتير بيحبوا بجد بغض النظر اذا الحب ده بدا ازاي
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالجمعة 16 أبريل 2010 - 21:33

بس في حدود ف كل حاجه يا ميدو

شكرا على الرد عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 632484
mido.tork
عضو ماسي
عضو ماسي
mido.tork

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالسبت 17 أبريل 2010 - 14:44

انا معاكي ان كل حاجه وليها حدود

وربنا يهدي المخطئ
الاستــ ــاذ
عضو ماسي
عضو ماسي
الاستــ ــاذ

ذكر
البلد : ط ــلخــ ــــــ ـــا
الهوايات : تنــ ـــس الطاوله
المزاج : الحمــ ــد لله على كل حـــــ ــــــال

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالثلاثاء 20 أبريل 2010 - 22:51

موضوعك جميل ندا ,,تعرفى كل ده بيحصل لاننا بعدنا عن الدين وبقا كل واحد بيفسر وبيحلل كل حاجه

على مزاجه وليس على منظور دينى ,,

تعرفى لو كل واحد ماشى فى طريق غلط او بيعمل ذنب معين تعرفى لو سال نفسه كلمه واحده ـــــــــ

وبعــــــــــــــــــــــدين ؟؟؟!!! اخره اللى بعمله ده ايه ..صدقينى هيتغير جواه معانى كتيير..

اللهم اهدى جميع المسلمين

بشكرك مره تانيه على موضوعك ندا
الحريف
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
الحريف

ذكر
المزاج : الحمد لله على كل حال

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالثلاثاء 20 أبريل 2010 - 22:54

الاستــ ــاذ كتب:
موضوعك جميل ندا ,,تعرفى كل ده بيحصل لاننا بعدنا عن الدين وبقا كل واحد بيفسر وبيحلل كل حاجه

تعرفى لو كل واحد ماشى فى طريق غلط او بيعمل ذنب معين تعرفى لو سال نفسه كلمه واحده ـــــــــ

وبعــــــــــــــــــــــدين ؟؟؟!!! اخره اللى بعمله ده ايه ..صدقينى هيتغير جواه معانى كتيير..

اللهم اهدى جميع المسلمين

عندك حق
وانا موافق علي كلامك
ahmed youssaf
عضو جديد
عضو جديد
ahmed youssaf

انثى
البلد : بنها
الهوايات : الحزب الناصرى
المزاج : خليها على الله

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالأحد 2 مايو 2010 - 14:40

احنا ليه يا جماعة بنفرض سوء النية ما يمكن بيحبوا بعض بجد المشكلة مش فى الحب المشكلة بانها اعلنت الموضوع وكانه حق مشروع وامر طبيعى
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 3 مايو 2010 - 20:26

الاستــ ــاذ كتب:

اللهم اهدى جميع المسلمين

عندك حق يا استاذ ...... كل واحد ممشي الدين على مزاجه
طب سيبك من المنظور الديني
هو كمان المنظر الاجتماعي اتلغى؟
مهو صح محدش همه اي كلام غيرو عليه
ربنا يهدى فعلا
شكرا على رايك الرائع عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! 977193
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 3 مايو 2010 - 20:30

ahmed youssaf كتب:
احنا ليه يا جماعة بنفرض سوء النية ما يمكن بيحبوا بعض بجد المشكلة مش فى الحب المشكلة بانها اعلنت الموضوع وكانه حق مشروع وامر طبيعى

اوك يا احمد يحبوا بعض بجد
بس بقى الحب معناه ارتباط علطول مش لف ودوران ولعب زي ده !!!!

اه الاعلان بكل بجاحه ( معلش ف اللفظ )
هو ده الموضوع اللي بقصده
شكرا احمد على رايك
mido.tork
عضو ماسي
عضو ماسي
mido.tork

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالإثنين 3 مايو 2010 - 21:26

يا تري لو حد فيكم شاءت الاقدار انه يحب ويخرج مع حبيبه في وسط الناس وقدام الكل
يعني مش مستخبي ولا حاجه
هيكون رايه ايه في نفسه ؟

الموضوع بسهوله جدا ان اتنين بيحبوا بعض ويمكن متفقين علي الجواز وبجد ويمكن في ظروف موقفه الموضوع
ولما خرجوا خرجوا في مكان عام مش في جناح خاص في احد الفنادق

الحب مش عيب ولا حرام وانا شايف انهم ما اجرموش ولا حاجه

ياريت كل واحد منكم يتخيل نفسه في موقف الحبيب اللي نفسه يشوف حبيبه وهيتجنن انه يشوفه
وكل واحد يقول رايه في نفسه وقتها بصراحه
Nada ElMalky
عضو ماسي
عضو ماسي
Nada ElMalky

انثى

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالثلاثاء 4 مايو 2010 - 11:11

mido_moony كتب:
يا تري لو حد فيكم شاءت الاقدار انه يحب ويخرج مع حبيبه في وسط الناس وقدام الكل
يعني مش مستخبي ولا حاجه
هيكون رايه ايه في نفسه ؟

الموضوع بسهوله جدا ان اتنين بيحبوا بعض ويمكن متفقين علي الجواز وبجد ويمكن في ظروف موقفه الموضوع
ولما خرجوا خرجوا في مكان عام مش في جناح خاص في احد الفنادق

الحب مش عيب ولا حرام وانا شايف انهم ما اجرموش ولا حاجه

ياريت كل واحد منكم يتخيل نفسه في موقف الحبيب اللي نفسه يشوف حبيبه وهيتجنن انه يشوفه
وكل واحد يقول رايه في نفسه وقتها بصراحه

يا ميدو انت مش فاهمني

اوك يحبوا بعض بس يعملوا كل حاجه من دي جوا اطار الارتباط
مش يتصوروا مع بعض بطريقه مش ظريفه كانهم متجوزين وتقولي انهم ماجرموش!!!!!
ده حتى المتجوزين ميقدروش ينشروا صور ليهم وهم كده
الحب اوك مش عيب ولا حرام بس اي تصرف تحت بند الحب محكوم بالحلال والحرام
mido.tork
عضو ماسي
عضو ماسي
mido.tork

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!   عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!! Icon_minitimeالثلاثاء 4 مايو 2010 - 11:42

هممممممممممممم
واضح ان احنا الاتنين اخطانا في فهم بعض !!!

انا مش قصدي الصور والكلام الزياده عن اللزوم
انا قصدي حدود الادب والاحترام ودي اعتقد ما هي الا تحت بند الحلال والحرام

سوري اني وصلت كلامي غلط

عادي ده حبيبي ... ايه التخلف ده! ومحدش له دعوه انا حره!!!!!!
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» امتحانات التخلف
» أمتحانات التخلف
» المثل بالمثل ومحدش يزعل
» دعوه فرح
» هل انت شخص عادي ام عبقري ام خارق الذكاء انهي اللعبة التي لم يستطع انهائها سوى 4000 .