stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
أنت الأن غير مسجل
للتمتع بمزايا أكثر , كن إيجابياً وقم بالتسجيل
stop
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

stop

منتدى شباب بجد

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر

HULK
DARK MAN
أبو خالد
thesniper
мεso
Hollo
Mohamed Berber
11 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر
البلد : إن الإنسان هو الحل
الهوايات : ليبرالى

رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Empty
مُساهمةموضوع: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 4:40

أعلم , ويعلم الزملاء والأصدقاء فى المنتدى , أن هذا المكان الذى نتجمع فيه , هو ساحة لمد أواصر الصداقة التى جمعتنا أثناء الكلية وقبلها وبعدها , أتذكر يوم أن قال لى صديقنا عمر أن حلمه يتمثل فى أن يتحول هذا المنتدى لساحة خريجى كلية الآداب , احترمت حلمه وتمنيت نفس أمنيته , تخرجنا جميعا , ولظروف كثيرة نتخلف عن لقاء الأصدقاء , هنا فقط نلتقى , الأمر جد رائع , أنا شخصيا أطمئن على أصدقائى ورفاق الكلية عبر المنتدى وصفحاته وموضوعاته الشيقة , وأشهد أن الأدمن والمشرفين يقومون بجهد كبير يستحقون كل الشكر والتقدير على ما يبذلونه من وقت وجهد فى سبيل استمرار هذا المنتدى , ولكن السطور القليلة القادمة أكتبها ليس لتلقى الردود ( كما يعشق الآخرون ) وليست من أجل أن يكتب أحد الأصدقاء فى نهاية الموضوع كلمة شكر فى حقى ( شكرا له ) , لكن الأهم أن يقرأ كل عضو هذه النقاط ويفكر فيها , عقيدتى أن حاملى الطبلة لن تعجبهم كلمة مما سأكتب , لكن المنتدى واستمراره واستمرار لقيانا هنا هو الأهم , ظنى أن بعض العقلاء ( وهم كثر ) سيفكرون فى هذه الأمور ................

أولا : كيف تسمحون لأنفسكم بالسخرية من صديق أو زميل كان معكم هنا فى المنتدى , وحينما تم طرده ( لن نناقش هذا الأمر هنا ) , يدخل بعض الرجال ( أشك فى ذلك ) ليكتبوا ردودا تحمل سخرية واستهزاء فى حق زميلنا , , النميمة فى حق زميل لا يملك حق الرد ..

أتحدث هنا عن زميلنا لؤى , لن أدافع عما فعله , بل على العكس , قلت له وجهة نظرى فى الموضوع الذى وجه عيوبا ( أراها أنا قاسية ) لزميلة لنا , هو لايفهم ذلك على فكرة , وهذا خطأ , المهم أن الأدمن طرده وغاب عن المنتدى , لكن كيف يكتب أحدهم ويقول له ( ابقى تعالا ) ......

السؤال الذى أطرحه هنا ... ييجى فين حضرتك بس علشان أكون واخد بالى , يدخل آخر ويتناول زميلنا سخرية من الشمال إلى اليمين ومن اليمين إلى الشمال , أحدهم يرى فى ذلك القرار أفضل قرار اتخذه مدير المنتدى لأنه ( معدش ليه مكان وسطنا ) .

النقطة الثانية : إذا كان من حق أى أدمن معاقبة أى عضو مخطىء ولا شك فى ذلك , على أساس أنه هو من ينظم المنتدى , كيف يسمح أحد الأعضاء ( سورى معرفش معاليه مشرف ولا لأ ) , ويكتب ليلوم زميلنا لؤى أن كيف يسب فيمن فتح له باب بيته وسمح له أن يكون ( وسطنا ) , لامؤاخذة يعنى مش عارف الوسط اللى السادة بيتكلموا عنه ده ايه , أنا أكرر , لؤى أخطأ , ولا أناقش قضية لؤى , لكن أوضح مرارا وتكرارا , هذا المنتدى من أجل خريجى كلية الآداب , ونحن لسنا فى ضيافة أى شخص , نعم نكن كل التقدير للرئيس الذى يبذل طاقته لدعم المنتدى , لكننا لسنا فى بيته يا مستر ( ابقى تعالا ) , وأزيد فأقول , إذا كان أحد الأعضاء يرى أن الأدمن هو صاحب البيت , فهو على خطأ , صاحب البيت يا سيد هو أعضاءه , وإذا كنت تود موالسة الأدمن والتطبيل له أو تجيد عزف الزغروطة كما كنت تفعل قبل بضع سنوات , فليس هذا على حساب كرامتنا , وأكرر هذا الكلام لاينقص من قدر الأدمن , بالعكس كلنا نشكر له وبامتنان كل ما يقدمه من تنظيم وإدارة رائعة .

النقطة الثالثة : وهذه وجهة نظرى الشخصية , ادخلوا على منتدى كليات أخرى فى جامعات أخرى , اختر أنا لكم كلية الإعلام جامعة القاهرة , طالعوا الموضوعات المكتوبة والمنشورة , واقرأوا وقارنوا , حاقد هو من قال إن منتداهم أفضل منا , مخطىء من يقول إن إدارة المنتدى أفضل من إدارتنا , لكن الحقيقة , أن منتدانا هذا , يجيد الكثير من الأعضاء الرد فى موضوعات تافهة ( أيوة تافهة ) , مثال بسيط , منتدى الألعاب , تلاقى المنتدى كله أو معظمه بيلعب فيه , اكتب موضوع بقى عن الكلية أو قضية هامة أو حتى قضية تشغل الشباب والبنات , هتلاقى الشباب بيحب جدا الرد على البنات , وتلاقى الأعضاء مش بيردوا غير على أصحابهم على شاكلة ( جميل يا حبيبى , روعة يا حبيبتى ) .. الكلام بجد هنا , فين المعلومات المهمة والآراء الشبابية والتفاعل والمشاركة والايجابية فى طرح الأفكار , ولحد امتى هيفضل المنتدى ساحة ألعاب من نوعية (ارمى الواد زنجر بعد العضو رقم 4 ) , أنا مش ضد اللعب بالعكس ده جميل جدا , بس فيه موضوعات محتاجة رأينا , محتاجة دماغنا .

النقطة الرابعة :

زى ما انتقدت بعض السلبيات عايز أقول شكرا لمن ابتكر موضوع مجلس الشعب , وشكرا لكل من يضع موضوعا مهما سواء فى كليتنا أو ممنوع الدخول أو أى قسم بيفيد الأعضاء على أى مستوى , شكرا لكل حد بيفرح حد بتهنئة جميلة ويحس بيها اننا فى منتدى فيه مشاركة وجدانية وفيه صداقة حقيقية .

النقطة الأخيرة : وهذه رسالة خاصة لصديقى الجميل عمر ( جميل دى صفة انا شايفها فيه مش برقص له يعنى واقول عليه فاتن حمامة الشاشة المصرية زى ما بيعملوا الرجالة )

بص يا عمر ..... عايز يا صديقى المنتدى ده يكبر ... بلاش تفرح أوى باللى بيحزم نفسه عشان يرقص لك , لانه فى الأول والآخر رقاصة مش هيكون واجهة مشرفة للمنتدى , استمر فى جهدك , وليك الحق فى معاقبة أى عضو , وليك الحق فى تنظيم المنتدى , لكن ياريت تلغى عقوبة الطرد دى من العقوبات , وضيف موضوعات مهمة , وانت والمشرفين كلهم , جمعوا كل اللى كانوا معانا فى الكلية , ليا فكرة مهمة نفسى تتحقق , نطلع رحلة سوا قريب , نعمل ماراثون جرى للشباب أو نروح رأس البر مشى مثلا , نعمل مسابقات , زى المجلة الجميلة اللى انت عاملها .

ختاما ....... كل كلمة مكتوبة فوق ... على مسئوليتى الشخصية , وتوقيعى ..... محمد

عدل سابقا من قبل Mohamed Berber في الجمعة 15 أكتوبر 2010 - 2:26 عدل 2 مرات
Hollo
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
Hollo

انثى

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:08

مع احترامي ليك يا محمد ..احب اعقب علي كلامك وبرده هقول شكرا هه بقي رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 977193

اقتباس :
أولا : كيف تسمحون لأنفسكم بالسخرية من صديق أو زميل كان معكم هنا فى المنتدى , وحينما تم طرده ( لن نناقش هذا الأمر هنا ) , يدخل بعض الرجال ( أشك فى ذلك ) ليكتبوا ردودا تحمل سخرية واستهزاء فى حق زميلنا , هى إذن من شيم العاهرات , النميمة فى حق زميل لا يملك حق الرد ..

أتحدث هنا عن زميلنا لؤى , لن أدافع عما فعله , بل على العكس , قلت له وجهة نظرى فى الموضوع الذى وجه عيوبا ( أراها أنا قاسية ) لزميلة لنا , هو لايفهم ذلك على فكرة , وهذا خطأ , المهم أن الأدمن طرده وغاب عن المنتدى , لكن كيف يكتب أحدهم ويقول له ( ابقى تعالا ) ......

السؤال الذى أطرحه هنا ... ييجى فين حضرتك بس علشان أكون واخد بالى , يدخل آخر ويتناول زميلنا سخرية من الشمال إلى اليمين ومن اليمين إلى الشمال , أحدهم يرى فى ذلك القرار أفضل قرار اتخذه مدير المنتدى لأنه ( معدش ليه مكان وسطنا ) .

النقطة الثانية : إذا كان من حق أى أدمن معاقبة أى عضو مخطىء ولا شك فى ذلك , على أساس أنه هو من ينظم المنتدى , كيف يسمح أحد الأعضاء ( سورى معرفش معاليه مشرف ولا لأ ) , ويكتب ليلوم زميلنا لؤى أن كيف يسب فيمن فتح له باب بيته وسمح له أن يكون ( وسطنا ) , لامؤاخذة يعنى مش عارف الوسط اللى السادة بيتكلموا عنه ده ايه , أنا أكرر , لؤى أخطأ , ولا أناقش قضية لؤى , لكن أوضح مرارا وتكرارا , هذا المنتدى من أجل خريجى كلية الآداب , ونحن لسنا فى ضيافة أى شخص , نعم نكن كل التقدير للرئيس الذى يبذل طاقته لدعم المنتدى , لكننا لسنا فى بيته يا مستر ( ابقى تعالا ) , وأزيد فأقول , إذا كان أحد الأعضاء يرى أن الأدمن هو صاحب البيت , فهو على خطأ , صاحب البيت يا سيد هو أعضاءه , وإذا كنت تود موالسة الأدمن والتطبيل له أو تجيد عزف الزغروطة كما كنت تفعل قبل بضع سنوات ( التاريخ معروف يعنى ) , فليس هذا على حساب كرامتنا , وأكرر هذا الكلام لاينقص من قدر الأدمن , بالعكس كلنا نشكر له وبامتنان كل ما يقدمه من تنظيم وإدارة رائعة .

انا عارفه انك بتوجه كلامك للشباب بس اللي دخلني ارد كلمه حق ..اولا مش هقوللك غير سؤال واحد .. لو اللي اتهانت واتوجعت دي مكان اختك يا تري كنت هتاخد من لؤي نفس الموقف؟؟؟
يا تري برده احنا عملنا كده كلنا م الباب للطاق وافترينا عليه ؟؟ ولا هو اللي عمل كده ف نفسه؟؟؟
بتقول انه مش فاهم غلطته ؟؟ اعتقد انه عارف بيكتب ايه كويس جدا ولو مش عارف تبقي فعلا كارثه لان مينفعش ابدا انه يبقي موجود وهو بيشكل خطر علي كل الاعضاء من غير ما يكون حاسس.. انا رديت وسامحته وطلبت انه يخليه بعيد بمنتهي الزوق وده كان رايي .. هو برده محترمش حتي رايي وقلنا مفيش اي مشكله وعملنا استفتاء..هتقوللي استفتاء ليه؟؟ ده مش شغلكم ..ده عضو زيكم .. ساعتها اقوللك لا .. لما توصل لتجريح بقي يبقي شغلنا .. طب بللااش كده .. شفت رسالته لعمر ف سياسات المنتدي؟؟ شفت فيها اسلوبه وتجريحه لعمر وللكل؟؟؟..ع فكره احنا مش بنكره لؤي ولا بنحكم عليه انه يمشي عشان نتحكم والسلام .. لا يا محمد .. والدليل ع كده الموضوع اللي عمر كتبه ف الاخر " الحريف ماله وما عليه" كلنا اخوات ف الاسلام بس اعذرني يعني ..احنا هنا ف مكان واحد زي البلد بالظبط يعني اللي بيغلط لازم يتحاكم ومن الكل....ده قانون يا محمد ..

كل واحد يا محمد ليه حريه التعبير عن غضبه يبقي ليه تفهمها انها تطبيل او او او ....؟؟؟؟

اقتباس :
النقطة الثالثة : وهذه وجهة نظرى الشخصية , ادخلوا على منتدى كليات أخرى فى جامعات أخرى , اختر أنا لكم كلية الإعلام جامعة القاهرة , طالعوا الموضوعات المكتوبة والمنشورة , واقرأوا وقارنوا , حاقد هو من قال إن منتداهم أفضل منا , مخطىء من يقول إن إدارة المنتدى أفضل من إدارتنا , لكن الحقيقة , أن منتدانا هذا , يجيد الكثير من الأعضاء الرد فى موضوعات تافهة ( أيوة تافهة ) , مثال بسيط , منتدى الألعاب , تلاقى المنتدى كله أو معظمه بيلعب فيه , اكتب موضوع بقى عن الكلية أو قضية هامة أو حتى قضية تشغل الشباب والبنات , هتلاقى الشباب بيحب جدا الرد على البنات , وتلاقى الأعضاء مش بيردوا غير على أصحابهم على شاكلة ( جميل يا حبيبى , روعة يا حبيبتى ) .. الكلام بجد هنا , فين المعلومات المهمة والآراء الشبابية والتفاعل والمشاركة والايجابية فى طرح الأفكار , ولحد امتى هيفضل المنتدى ساحة ألعاب من نوعية (ارمى الواد زنجر بعد العضو رقم 4 ) , أنا مش ضد اللعب بالعكس ده جميل جدا , بس فيه موضوعات محتاجة رأينا , محتاجة دماغنا

انت عندك حق وكلامك يحترم يا محمد ..بس المنتدي لسه باديء انه يقف من تاني ويستعيد نشاطه يعني محتاج كل ده بس واحده واحده والكل بجد مش مقصر وربنا اللي يعلم ... ف نهاية ردي ليك مني كل التقدير وارجو انك تتقبل وجهه نظري

Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:16

صباح الخير يا هولو .... وشكرا على الشكرا :)

باختصار شديد .. لؤى على خطأ , ليكم حق تطردوه , لكن مش من حق أى انسان يسخر من أى انسان تانى بكلام حقير .

مش بدافع عن لؤى ... بالعكس بدينه , لكن بتمنى ان الحذف يكون دايما آخر قرار , ولو فى المستقبل , ومش دى قضيتى هنا ... القضية هنا ... التعبيرات المرفوضة من قبل الناس اللى انا اتكلمت عنهم

مش معنى ان المنتدى لسه واقف على رجليه , اننا هنفضل نلعب , وبعدين مش قادر استوعب ان فيه شاب عنده 22 سنة بيدخل يلعب الألعاب دى بصراحة ههههه

صباحك فل وعاجبنى جدا موضوعاتك فى المنتدى الأدبى .... وأخيرا ....... شكرا لردك
мεso
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
мεso

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:17

بالنسبه للنقطه الأولـــي:: السخريه كانت بسبب إستفزاز متعمد من جانب لؤي و ردود في منتهي البرود و كمان التعب اللي كان بيسببه لمدير المنتدي و الأعضاء (في بعض الأحيان) بس في الأول و في الآخر كلها (أخطــاء) و لازم اللي يغلط يتعاقب (بس عشان خاطر لؤي زميل و صاحب مدير المنتدي تغاضي عن كتير من أخطاؤه و طنش و قال عادي) .. أغلب الأخطاء كانت في حق عمر ( و الراجل كان مستحمل ) و لما لؤي يطفش ناس كتير من المنتدي بطريقه أو بأخري (عدت كذا مره برضو) .. نيجي بقا للأهم وهي آخر غلطــه اللي كان صعب تتغفر له و نسكتله عليها. و بمعني أصح مسكنا فيها عشان يمشي (و منكرش كدا) .. عارف إنتا لما تعدي لواحد أخطاء كتير صغيره و تستني غلطه كبيره ليه الظبط دا اللي حصل)

بالنسبه للنقطه التانيه:: أنا قلتله إبقي تعالي من خنقتي و هقولك ع اللي أكتر من كدا كمان أنا عملتله قصيده هجاء في القسم الأدبي ..!!! لأول مره في حياتي بكتب .. إنتا عارف دا معناه ايه ؟!!!!!!!!!! .. معناه إنه إداني طاقه غير عاديه خلتني عملت كدا .. عمرك إتخنقت و خلاص روحك بقت في منخيرك و لا دايماً بتتعامل مع الامور ببرود و مش بتستفز!!!!! .. بالنسبه للتشبيه دا((هى إذن من شيم العاهرات)) فلا تعليق !! و خــانـــك !

بالنسبه للنقطــه الثالثه:: كل واحد بيعمل اللي يقدر عليه و كل واحد حر .. موضوعات الآراء كتيره جداً بس إنتا اللي مش بتدخل غير بالليل و إنتا منعوس من مشغولياتك

تعليق عام بقا :: و الله لو همسك طبله و أرقص ع كلمه حق هرقص بلدي و أتحزم كمان .. مش هنافق حد و أقوله إنتا كويس و مصاروش بعيوبه .. أنا بصارح الناس بعيوبها في وشها مش بطريقه تجرح .. و المعلم مستمر في طريقه مش بيصلح من نفسه .. دي حاجه تنرفز ولا لأ .. عندك 1000 دماغ في المنتدي شغالين تمام مع بعض .. في وسطهم دماغ لوحدها ملهاش دعوه بالدنيا لا إنتا فاهمها ولا هيا فاهماك .. و مش عايز يمشي و إنتا مش عايز تطرده..

كنت حط نفسك مكان مدير المنتدي و اعد معاه أعده و تسأل الأعضاء إيه اللي كان بيسبه .. قبل ما تكتب الموضوع دا

..

موضوعك يزعل و مش يزعل بس لا دا يحزن لإنك إتسرعت في الحكم و إنتا اساساً مكنتش حاضر اللي بيحصل .. و بصراحه أنا مقدرش أعد في مكان أتهان فيه عشان قلت حق و منافقتش زي ما بتقول

Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:29

SCORPION كتب:
بالنسبه للنقطه الأولـــي:: السخريه كانت بسبب إستفزاز متعمد من جانب لؤي و ردود في منتهي البرود و كمان التعب اللي كان بيسببه لمدير المنتدي و الأعضاء (في بعض الأحيان) بس في الأول و في الآخر كلها (أخطــاء) و لازم اللي يغلط يتعاقب (بس عشان خاطر لؤي زميل و صاحب مدير المنتدي تغاضي عن كتير من أخطاؤه و طنش و قال عادي) .. أغلب الأخطاء كانت في حق عمر ( و الراجل كان مستحمل ) و لما لؤي يطفش ناس كتير من المنتدي بطريقه أو بأخري (عدت كذا مره برضو) .. نيجي بقا للأهم وهي آخر غلطــه اللي كان صعب تتغفر له و نسكتله عليها. و بمعني أصح مسكنا فيها عشان يمشي (و منكرش كدا) .. عارف إنتا لما تعدي لواحد أخطاء كتير صغيره و تستني غلطه كبيره ليه الظبط دا اللي حصل)

بالنسبه للنقطه التانيه:: أنا قلتله إبقي تعالي من خنقتي و هقولك ع اللي أكتر من كدا كمان أنا عملتله قصيده هجاء في القسم الأدبي ..!!! لأول مره في حياتي بكتب .. إنتا عارف دا معناه ايه ؟!!!!!!!!!! .. معناه إنه إداني طاقه غير عاديه خلتني عملت كدا .. عمرك إتخنقت و خلاص روحك بقت في منخيرك و لا دايماً بتتعامل مع الامور ببرود و مش بتستفز!!!!! .. بالنسبه للتشبيه دا((هى إذن من شيم العاهرات)) فلا تعليق !! و خــانـــك !

بالنسبه للنقطــه الثالثه:: كل واحد بيعمل اللي يقدر عليه و كل واحد حر .. موضوعات الآراء كتيره جداً بس إنتا اللي مش بتدخل غير بالليل و إنتا منعوس من مشغولياتك

تعليق عام بقا :: و الله لو همسك طبله و أرقص ع كلمه حق هرقص بلدي و أتحزم كمان .. مش هنافق حد و أقوله إنتا كويس و مصاروش بعيوبه .. أنا بصارح الناس بعيوبها في وشها مش بطريقه تجرح .. و المعلم مستمر في طريقه مش بيصلح من نفسه .. دي حاجه تنرفز ولا لأ .. عندك 1000 دماغ في المنتدي شغالين تمام مع بعض .. في وسطهم دماغ لوحدها ملهاش دعوه بالدنيا لا إنتا فاهمها ولا هيا فاهماك .. و مش عايز يمشي و إنتا مش عايز تطرده..

كنت حط نفسك مكان مدير المنتدي و اعد معاه أعده و تسأل الأعضاء إيه اللي كان بيسبه .. قبل ما تكتب الموضوع دا

..

موضوعك يزعل و مش يزعل بس لا دا يحزن لإنك إتسرعت في الحكم و إنتا اساساً مكنتش حاضر اللي بيحصل .. و بصراحه أنا مقدرش أعد في مكان أتهان فيه عشان قلت حق و منافقتش زي ما بتقول

بص يا جميل

أولا : لؤى غلطان , مفيهاش كلام , بس مش لما يطرد , كل واحد يفضل يهزأه , خلاص هو انطرد , ليه بقى الكلام السخيف اللى اتكتب في حقه .

ثانيا : عارف ان عمر صبر صبر الجمال , وعارف لؤى كويس على فكرة , لكن أنا بتكلم عن نقطة محددة , الطرد يبقى تقفل صفحته ويستمر المنتدى , مش شتايم وتريقة , على ايه يعنى !!

ثالثا : كونك بقى تقوله ابقى تعالا ... أقسم لك بايه .. أنا اتصدمت ان سكوربين ده هو مسعد العربانى اللى أعرفه كويس جدا وأعرف انه انسان طيب ومحترم وفى حاله وبيحب كل الناس .. ده انت يا راجل جارى رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484

انت غلطت فى دى ... وعلى فكرة انا لما علقت بان الصفات دى من شيم العاهرات ( كان قصدى كل كلمة انكتبت فى حق لؤى ) , أعتقد ان الطرد كان عقاب كافى .

رابعا : بدل ما العقل ده جاى شمال وراكب لوحده زى ما بتقول ....... نقعد قعدة واحدة معاه ... الرجالة حضراتكم ومدير المنتدى وهو ... ونتكلم ان كدة مش ينفع وده ينفع والصح هو ده ..... وان لو حصل اى مشكلة بعد كدة فيها طرد ... حاولوا تحتووه يا اخواننا ... انما روح إقصاء الآخر دى .. موجودة بس عند اليهود .

خامسا : مين قالك انى مش موجود , ومين قالك انى بدخل نعسان ,وكونك زعلان من الموضوع , ففيه حد اتهان منك , وواجب عليك تعتذر ليه , حتى لو هو مش موجود , ويتقفل سيل الشتايم اللى انت والاخوة شغالين عليه .. العقوبة كانت طرده ... وده كفاية جدا
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:32

معلومة هامة : الأعضاء كانوا بيمشوا من المنتدى بسبب الموضوعات التافهة اللى بعض الناس بتشتغل عليها , إضافة إلى ان العضو اللى بيدخل يكتب موضوع ويتعب فيه مش بيلاقى أى تقدير من الأعضاء ولو كلمة شكر , ده لانهم مشغولين بموضوعات أخرى رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484
мεso
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
мεso

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 5:44

يا جاري اللدود .. شفت إنتا مصدوم إزاي؟!! .. لإنك عارفني كويس إن أنا محترم و في حالي بس إتعرضت لإستفزازات و مقدرتش أعد ساكت.. فكل إنسان ليه طاقه تحمل و أنا كنت جبت أخري و محدش يقدر يلومني ع اللي عملته. عملت السليمه كذا مره و بالهداوه و بالذوق و بكل الأساليب اللي ممكن تتخيلها .. لحد ما فورت بقا

بالنسبه لنقطه إن صفحه طرد لؤي فضلت مفتوحه .. فدا بسبب إصرار لؤي بالدخول المستمر بعضويات جديده .. فمدير المنتدي قال يسيبه الموضوع مفتوح و يخليه يشوف كل الناس بتقول ايه (مش عاوزيييييينه) تخيل لما كل الردود تبقي كدا .. دا يا راجل في ناس كتير رجعت بعد ما مشي .. أنا مش مبسوط إنه مشي لإني كنت بحبه جداً رغم إختلافي معاه كتير جداً بس مفيش إنسان مش بيتعلم من أخطاؤه ..!!!

بالنسبه لكتابه المواضيع و المشاركات الإيجابيه .. الناس رجعت تكتب من تاني .. خش شوف قسم سهر للصبح و ساسه و سياسه و دردشه

واحده واحده يا محمد كل حاجه بترجع و نفسك معانا برضه .. متنساش إن في ركائز كانت غايبه
thesniper
عضو ماسي
عضو ماسي
thesniper

ذكر
البلد : دمياط
الهوايات : live for nothing or die for something.
المزاج : If our love was a fairy tale I would charge in and rescue you On a yacht baby we would sail To an island where we’d say I do

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 7:30

بص يا محمد زى ما سكوربيون وهولو ردو عليك الكلام. اللى قالوه كله صح اما بقى بالنسبه للؤى فهو غلط واتعاقب وانا شايف ان الطرد ده جه متاخر كمان و احنا استحملناه كتير .

حاجه بقى انا عايز اقولهالك اسلوبك فى الكلام مش عاجبنى و طريقتك مش مهذبه (من شيم العاهرات -وبيرقصله) وزى مانتا بتقول احنا فى منتدى لتجميع الكليه اظن الكلام اللى انتا بتقوله ده مش من الاحترام انه يخلى الاعضاء تستمر يا محمد.
https://www.facebook.com/profile.php?id=702059935&ref=pro
أبو خالد
عضو فضي
عضو  فضي
أبو خالد

ذكر
البلد : بورسعيد
الهوايات : مصري
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 8:35

ازيك يا محمد .... أتمنى تكون بخير إن شاء الله
باختصار شديد ......طبعاً أنا مش هاتكلم في موضوع لؤي لأن الموضوع انتهينا منه والأطراف كلهم اتصالحم (لؤي-هوللو-عمر)
النقطة اللي أنا عايز أتكلم فيها هي الموضوعات التافهة اللي في المنتدى ... زي ما انت قلت فعلاً انا واحد من الناس كنت وقفت الدخول بسب عدم وجود موضوعات جادة وكانت الأغلبية العظمى ما بتشجعش على ان الواحد يكتب موضوع جديد أو يدخل المنتدى... وممكن ألقي ببعض اللوم على نفسي ... طبعاً احنا بنقول الكلام ده لأننا بنحب المنتدى وخايفين عليه مش مجرد نقد أو انتقاص من قدره أو قدر عمر ... لكن لازم يكون فيه جدية في بعض الموضوعات عشان الناس ما تنشغلش عن الجد وتهتم بالهزل واللعب .... يا ريت ما فيش حد يزعل من كلامنا ده لأن احنا عايزين نجاح وتقدم .... طبعاً مش هننسى دور عمر ومجهوده العظيمين اللي بذلهم عشان المنتدى يقوم على رجليه من تاني .... وطبعاً مش هانكر فضله في إنه دايماً اللي كان بيشجعني أكتب في المكتبة
تحية كبيرة لعمر على مجهوده الرائع... ولكل من شارك بموضوع أومساهمة لنجاح هذا الصرح الثقافي العظيم
DARK MAN
عضو معلــــم
عضو معلــــم
DARK MAN

ذكر
الهوايات : كتابه شعر ..... فوتوشوب ........ كره قدم
المزاج : متقلب احيانا

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 8:51

اقتباس :
لنقطة الثالثة : وهذه وجهة نظرى الشخصية , ادخلوا على منتدى كليات أخرى فى جامعات أخرى , اختر أنا لكم كلية الإعلام جامعة القاهرة , طالعوا الموضوعات المكتوبة والمنشورة , واقرأوا وقارنوا , حاقد هو من قال إن منتداهم أفضل منا , مخطىء من يقول إن إدارة المنتدى أفضل من إدارتنا , لكن الحقيقة , أن منتدانا هذا , يجيد الكثير من الأعضاء الرد فى موضوعات تافهة ( أيوة تافهة ) , مثال بسيط , منتدى الألعاب , تلاقى المنتدى كله أو معظمه بيلعب فيه , اكتب موضوع بقى عن الكلية أو قضية هامة أو حتى قضية تشغل الشباب والبنات , هتلاقى الشباب بيحب جدا الرد على البنات , وتلاقى الأعضاء مش بيردوا غير على أصحابهم على شاكلة ( جميل يا حبيبى , روعة يا حبيبتى ) .. الكلام بجد هنا , فين المعلومات المهمة والآراء الشبابية والتفاعل والمشاركة والايجابية فى طرح الأفكار , ولحد امتى هيفضل المنتدى ساحة ألعاب من نوعية (ارمى الواد زنجر بعد العضو رقم 4 ) , أنا مش ضد اللعب بالعكس ده جميل جدا , بس فيه موضوعات محتاجة رأينا , محتاجة دماغنا .

اى منتدى فى الدنيا لازم يكون فى موضوعات ترفهيه (مش تافهه)
زى ما انت شايف ضغوط الحياه والحياه الصعبه الى احنا بنعيشها الايام دى
اظن مش عيب ولا حرام ان الواحد يخش يرفه عن نفسه شويه ؟
ولا هو الضحك بقى عيب

اقتباس :
أولا : كيف تسمحون لأنفسكم بالسخرية من صديق أو زميل كان معكم هنا فى المنتدى , وحينما تم طرده ( لن نناقش هذا الأمر هنا ) , يدخل بعض الرجال ( أشك فى ذلك ) ليكتبوا ردودا تحمل سخرية واستهزاء فى حق زميلنا , هى إذن من شيم العاهرات , النميمة فى حق زميل لا يملك حق الرد ..

هو الى عمل فى نفسه كدا ؟؟
يعنى ايه واحد يطرد ويخش تانى بأكتر من 10 مرات بعضويات مختلفه؟
وابقى شوف الرد الى هو كتبه لعمر الى فيه تجرح للكل مش لعمر بس ؟؟

وانا عارف ان لؤى شخص محترم جدا..بس هو مش عارف يتكف مع اعضاء المنتدى
وكان بيقول ان احنا هنا اخوات (زى ماهو كان بيقول)
فى حد يجرح فى اخته ؟؟ولا انا غلطان

http://amrhasuopa.blogspot.com/
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 15:30

DARK MAN كتب:
اقتباس :
لنقطة الثالثة : وهذه وجهة نظرى الشخصية , ادخلوا على منتدى كليات أخرى فى جامعات أخرى , اختر أنا لكم كلية الإعلام جامعة القاهرة , طالعوا الموضوعات المكتوبة والمنشورة , واقرأوا وقارنوا , حاقد هو من قال إن منتداهم أفضل منا , مخطىء من يقول إن إدارة المنتدى أفضل من إدارتنا , لكن الحقيقة , أن منتدانا هذا , يجيد الكثير من الأعضاء الرد فى موضوعات تافهة ( أيوة تافهة ) , مثال بسيط , منتدى الألعاب , تلاقى المنتدى كله أو معظمه بيلعب فيه , اكتب موضوع بقى عن الكلية أو قضية هامة أو حتى قضية تشغل الشباب والبنات , هتلاقى الشباب بيحب جدا الرد على البنات , وتلاقى الأعضاء مش بيردوا غير على أصحابهم على شاكلة ( جميل يا حبيبى , روعة يا حبيبتى ) .. الكلام بجد هنا , فين المعلومات المهمة والآراء الشبابية والتفاعل والمشاركة والايجابية فى طرح الأفكار , ولحد امتى هيفضل المنتدى ساحة ألعاب من نوعية (ارمى الواد زنجر بعد العضو رقم 4 ) , أنا مش ضد اللعب بالعكس ده جميل جدا , بس فيه موضوعات محتاجة رأينا , محتاجة دماغنا .

اى منتدى فى الدنيا لازم يكون فى موضوعات ترفهيه (مش تافهه)
زى ما انت شايف ضغوط الحياه والحياه الصعبه الى احنا بنعيشها الايام دى
اظن مش عيب ولا حرام ان الواحد يخش يرفه عن نفسه شويه ؟
ولا هو الضحك بقى عيب

اقتباس :

هو الى عمل فى نفسه كدا ؟؟
يعنى ايه واحد يطرد ويخش تانى بأكتر من 10 مرات بعضويات مختلفه؟
وابقى شوف الرد الى هو كتبه لعمر الى فيه تجرح للكل مش لعمر بس ؟؟

وانا عارف ان لؤى شخص محترم جدا..بس هو مش عارف يتكف مع اعضاء المنتدى
وكان بيقول ان احنا هنا اخوات (زى ماهو كان بيقول)
فى حد يجرح فى اخته ؟؟ولا انا غلطان

أنا ضد التصرف اللى هوا عمله .. أكدها كتير يا صاحبى وبكررها ...... لكن السخرية منك بعد ما تسيب المنتدى ومش تقدر تدافع عن نفسك ... دى مش صفة كويسة ... دى تقطيع فى الناس .. ده اللى ضايقنى جدا .

ولو قرأت التوبيك تانى مرة هتلاقينى مع الموضوعات الترفيهية طبعا ....... بس مش كله " نرمى فتكات من البلكونة " , ونركب قطر مش عارف ايه ..... احنا كبار برضه , ولازم يكون فيه من ده ومن ده وع الأصل دور

مساؤك سكر رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 15:32

أبو خالد كتب:
ازيك يا محمد .... أتمنى تكون بخير إن شاء الله
باختصار شديد ......طبعاً أنا مش هاتكلم في موضوع لؤي لأن الموضوع انتهينا منه والأطراف كلهم اتصالحم (لؤي-هوللو-عمر)
النقطة اللي أنا عايز أتكلم فيها هي الموضوعات التافهة اللي في المنتدى ... زي ما انت قلت فعلاً انا واحد من الناس كنت وقفت الدخول بسب عدم وجود موضوعات جادة وكانت الأغلبية العظمى ما بتشجعش على ان الواحد يكتب موضوع جديد أو يدخل المنتدى... وممكن ألقي ببعض اللوم على نفسي ... طبعاً احنا بنقول الكلام ده لأننا بنحب المنتدى وخايفين عليه مش مجرد نقد أو انتقاص من قدره أو قدر عمر ... لكن لازم يكون فيه جدية في بعض الموضوعات عشان الناس ما تنشغلش عن الجد وتهتم بالهزل واللعب .... يا ريت ما فيش حد يزعل من كلامنا ده لأن احنا عايزين نجاح وتقدم .... طبعاً مش هننسى دور عمر ومجهوده العظيمين اللي بذلهم عشان المنتدى يقوم على رجليه من تاني .... وطبعاً مش هانكر فضله في إنه دايماً اللي كان بيشجعني أكتب في المكتبة
تحية كبيرة لعمر على مجهوده الرائع... ولكل من شارك بموضوع أومساهمة لنجاح هذا الصرح الثقافي العظيم

الجميل أبو خالد ....... ألف تحية على هذا الرأى المحترم ...... رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 166815
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 15:35

thesniper كتب:
بص يا محمد زى ما سكوربيون وهولو ردو عليك الكلام. اللى قالوه كله صح اما بقى بالنسبه للؤى فهو غلط واتعاقب وانا شايف ان الطرد ده جه متاخر كمان و احنا استحملناه كتير .

حاجه بقى انا عايز اقولهالك اسلوبك فى الكلام مش عاجبنى و طريقتك مش مهذبه (من شيم العاهرات -وبيرقصله) وزى مانتا بتقول احنا فى منتدى لتجميع الكليه اظن الكلام اللى انتا بتقوله ده مش من الاحترام انه يخلى الاعضاء تستمر يا محمد.

فعلا .... مش هيخلى أى عضو قل أدبه يستمر فى قلة أدبه ... لو محترم وغلط هيعتذر ... ولو قليل الأدب وغاوى ... هيمشى .. ساعتها بس ... مع ألف سلامة رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 376922
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 15:38

SCORPION كتب:
يا جاري اللدود .. شفت إنتا مصدوم إزاي؟!! .. لإنك عارفني كويس إن أنا محترم و في حالي بس إتعرضت لإستفزازات و مقدرتش أعد ساكت.. فكل إنسان ليه طاقه تحمل و أنا كنت جبت أخري و محدش يقدر يلومني ع اللي عملته. عملت السليمه كذا مره و بالهداوه و بالذوق و بكل الأساليب اللي ممكن تتخيلها .. لحد ما فورت بقا

بالنسبه لنقطه إن صفحه طرد لؤي فضلت مفتوحه .. فدا بسبب إصرار لؤي بالدخول المستمر بعضويات جديده .. فمدير المنتدي قال يسيبه الموضوع مفتوح و يخليه يشوف كل الناس بتقول ايه (مش عاوزيييييينه) تخيل لما كل الردود تبقي كدا .. دا يا راجل في ناس كتير رجعت بعد ما مشي .. أنا مش مبسوط إنه مشي لإني كنت بحبه جداً رغم إختلافي معاه كتير جداً بس مفيش إنسان مش بيتعلم من أخطاؤه ..!!!

بالنسبه لكتابه المواضيع و المشاركات الإيجابيه .. الناس رجعت تكتب من تاني .. خش شوف قسم سهر للصبح و ساسه و سياسه و دردشه

واحده واحده يا محمد كل حاجه بترجع و نفسك معانا برضه .. متنساش إن في ركائز كانت غايبه

يلا نحاول نطور فى المنتدى أكتر ..... وعاجبنى اقتراحاتك المطروحة على الادمن ... بس الله يخليك ... خلينا كلنا نحترم بعض حتى لو اختلفنا او اتفقنا ...... لؤى مهما كان زميلنا أو صديقى أنا شخصيا وعارف قد ايه هو طيب ... فبليز قدر أكبر من التسامح والحب ننشره بيننا .. مساؤك سكر
HULK
عضو معلــــم
عضو معلــــم
HULK

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 16:16

باختصار شديد
لانى تعبت بجد من الكلام ف الحكايه دي
لؤى غلط وخلاص والموضوع عدى مكنش ليها لازمه الكلام الكتير واللبخ
واخد عقابه عارف الحكايه كانت ممكن توقف عن الحد ده
بس
تعرف قانون نيوتناللى بيقول لكل فعل رد فعل مساوى له ف المقدار ومضاد له ف الاتجاه
اهو ده اللى حصل لؤى مكتفاش بكده وبدأ ف الدخول بعضويات والكلام الكتير اللى حصل
وكرد فعل لكده حصل حاله انفجار كانت متولده من حاله اختناق شديده طوال ايام عديده
وحصل اللى انتى بتسميه تجاوزات من الاعضاء
زى ابقى تعالى بس ياترى تفتكر انهى اشد وطأ ابقى تعالى ولا العاهرات و الاتهام بالنفاق ولا الرقص
مش عارف رد انت على نفسك وافتكر ان كذا عضو ممكن يكونو غلطوا ف لؤى وانا بقول غلطوا وليهم دوافعهم هى صحيح مش مبررات بس كانت دوافع بس انت يا ترى غلطت ف كام عضو؟؟؟؟؟؟
-----------------------------------------
الموضوعات التافهه وقسم الالعاب
تعالى نفصص كلمه منتدى الاول هو مكان بيجتمع فيه مجموعه من الصحاب ممكن نتناقش ف اى قضايا مهمه وممكن يكون اى واحد عنده كبت من ضغوط الحيا ه اللى عليه فعاوز يخرها على هيئه انه يهزر يلعب ينسى
صوابعك مش زى بعضها
مفتكرش ان كل اهدافنا منصبه على الاقسام الترفيهيه زى ما انت بتقول
وبعديين تعالى هنا واحد زيك المفروض انه يكون من افضل الناس اللى بتكتب مواضيع مفتكرش انه يكتفى بس بانه ينوه ان يا ناس اكتبوا مواضيع هادفه
وافرض ان انت كتبت ومحدش رد عليك مره او اتنيين او تلاته(مع انى اشك فى كدا)
تفتكر يبقى العيب فى جميع الاعضاء ولا العيب فى اختيار المواضيع انت المفروض انك تشوف ايه هو المصب الرئيسى اللى اغلب الشباب او الاعضاء مهتميين بيه ولا انت بتعتقد ان الاعضاء جميع اهتمامهم على المواضيع التافهه (على حد قولك)
-----------------------------
حاجه اخيره انت بتتكلم على ان الموضوع انتهى وخلص وانتوا ازاى تفتحوه تانى
افتكر انا ان انت عملت زينا بالموضوع ده
---------------------
واخيرا لو كنا غلطنا ف لؤى ليه مننا يا سيدى كل الاعتذار والاسف
احنا بكده عملنا اللى علينا
لسه انت تعمل اللى عليك
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 17:33

HULK كتب:
باختصار شديد
لانى تعبت بجد من الكلام ف الحكايه دي
لؤى غلط وخلاص والموضوع عدى مكنش ليها لازمه الكلام الكتير واللبخ
واخد عقابه عارف الحكايه كانت ممكن توقف عن الحد ده
بس
تعرف قانون نيوتناللى بيقول لكل فعل رد فعل مساوى له ف المقدار ومضاد له ف الاتجاه
اهو ده اللى حصل لؤى مكتفاش بكده وبدأ ف الدخول بعضويات والكلام الكتير اللى حصل
وكرد فعل لكده حصل حاله انفجار كانت متولده من حاله اختناق شديده طوال ايام عديده
وحصل اللى انتى بتسميه تجاوزات من الاعضاء
زى ابقى تعالى بس ياترى تفتكر انهى اشد وطأ ابقى تعالى ولا العاهرات و الاتهام بالنفاق ولا الرقص
مش عارف رد انت على نفسك وافتكر ان كذا عضو ممكن يكونو غلطوا ف لؤى وانا بقول غلطوا وليهم دوافعهم هى صحيح مش مبررات بس كانت دوافع بس انت يا ترى غلطت ف كام عضو؟؟؟؟؟؟
-----------------------------------------
الموضوعات التافهه وقسم الالعاب
تعالى نفصص كلمه منتدى الاول هو مكان بيجتمع فيه مجموعه من الصحاب ممكن نتناقش ف اى قضايا مهمه وممكن يكون اى واحد عنده كبت من ضغوط الحيا ه اللى عليه فعاوز يخرها على هيئه انه يهزر يلعب ينسى
صوابعك مش زى بعضها
مفتكرش ان كل اهدافنا منصبه على الاقسام الترفيهيه زى ما انت بتقول
وبعديين تعالى هنا واحد زيك المفروض انه يكون من افضل الناس اللى بتكتب مواضيع مفتكرش انه يكتفى بس بانه ينوه ان يا ناس اكتبوا مواضيع هادفه
وافرض ان انت كتبت ومحدش رد عليك مره او اتنيين او تلاته(مع انى اشك فى كدا)
تفتكر يبقى العيب فى جميع الاعضاء ولا العيب فى اختيار المواضيع انت المفروض انك تشوف ايه هو المصب الرئيسى اللى اغلب الشباب او الاعضاء مهتميين بيه ولا انت بتعتقد ان الاعضاء جميع اهتمامهم على المواضيع التافهه (على حد قولك)
-----------------------------
حاجه اخيره انت بتتكلم على ان الموضوع انتهى وخلص وانتوا ازاى تفتحوه تانى
افتكر انا ان انت عملت زينا بالموضوع ده
---------------------
واخيرا لو كنا غلطنا ف لؤى ليه مننا يا سيدى كل الاعتذار والاسف
احنا بكده عملنا اللى علينا
لسه انت تعمل اللى عليك

أولا : الموضوعات الترفيهية ضرورة وأعتقد أنى قلت كدة أكتر من مرة , لكن فيه موضوعات أكثر أهمية وطبعا كل كلمة قالها أخونا أبو خالد كانت عين العقل .

قانيا : إذا كنت أنت عارف قانون نيوتن ... فهو نفس القانون اللى لما حد يقول لحد ابقى تعالى ... ادخل انا بقى أستفسر عن المكان اللى ممكن يروح له فيه .

ثالثا : بعض الموضوعات الترفيهية بتخرج من الترفيه لأشياء أخرى تجعلك تشعر بأنك فى روضة مدرسة جنة الأطفال ..

رابعا : الموضوع مش شخصى خالص , بالعكس أنا برد وبيترد على موضوعاتى , ومش فارقة كتير عندى ان أصلا حد يرد , أغلب المقالات أو الموضوعات الصحفية بتكون منشورة فى صحف مصرية وعربية . أنا بنقلها هنا علشان الناس تقرأ أفكارى ... لكن مش بحتاج لل " انت مية مية على فكرة " .

خامسا : أنا بفتح الموضوع لان الموضوع متقفلش يا مان .... كمية السخرية والاستهزاء بزميل لنا .. خلانى أنا كمان أتخنق ... ايه ده ... ده لو اسرائيلى مش هيتشتم كدة .. مش بحب سياسة الضرب من تحت الحزام ... وبعدين مش من الرجولة ان حد يشتم حد من ورا ضهره ... ثم ان الموضوع المكتوب ده ... علشان اللى مش فاهم يفهم .

أخيرا ....... هو حضرتك جاى مع مين ..... بس أصل أنا فى الكلية وكدة وعارف كتير ... انت معانا ... ولا مع حد معانا ولا ايه ... بجد ياريت تشرفنى بمعرفتك رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 376922
HULK
عضو معلــــم
عضو معلــــم
HULK

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 17:45

عندك حق من حقك تعرف المكان اللى هو بيقول له ابقى تعالى بس ده لو كان موجه ليك
---------------
خلينى اتفق معاك ان الحكايه زادت بعديين عن الحد
بس انت برضه متطرقتش بكلامك الى نقطه انهو اشد وطأ ابقى تعالى ولا عاهرات والرقص

؟؟؟؟؟
الشىء اللى اثارنى ان انت ممكن باسلوك الادبى السلس توصل لنفس المضمون من غير تجريح انما انت حبيت تدارى العيب بالعيب
-------------------

خالد الجمل رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 929872
لو مش فاكر والحياه لعبت لعبه النسيان معاك
هاقولك فاكر درس الخياط؟؟
the red baron
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
the red baron

ذكر
الهوايات : اضحك الصوره تطلع زى ما انت شايف
المزاج : لا تعليق

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 18:16

يا لسخريه القدر

من اللى بيدافع عن لؤى.. زميلنا محمد بربر

احب الاول ارحب بيك يا محمد فى منتداك واقولك حمد الله على السلامه بما انك مش بتشارك ومش بتظهر ده اولا

ثانيا , انت اكتر واحد فينا عارف لؤى انا مش باحب لا النفاق ولا التصنع والانسان الغير محترم باقولهاله فى وشه

انت مش الصالح الوحيد فينا ولا بس انت ضميرك اللى صاحى

بس بجد اه فى تجاوزات صدرت فى حقه اه يمكن زادت شويه

بس اعتقد ما وصلتش للاسلوب ( المتدنى اللى انت كاتب بيه الرساله)

انا اعرف انك انسان محترم وتعرف تكتب احسن من كده وتوصلنا رسالتك باسلوبك السلس المعتاد

لؤى الفداوى وصلنا لدرجه انه احنا ما مفيش عندنا قبول انه يفضل بينا

هو اللى ظلم نفسه محدش ظلمه

ولو كنت فاكر انا احنا بعض الاشاوس

لا احب اقولك ان دى رغبه عامه فى المنتدى يعنى بمعنى اصح كل الاشاوس

اما بالنسبه لعمر يحيي فايد

فاللى هاقوله كفايه

ده زميلنا , صديقنا . مدير المنتدى

اخدتك الحماسه فاخطات وحطيت نفسك فى مكانه ومنزله ما اتعودتش اشوفك فيها

االهم وفق الجميع
http://s4.ae.bitefight.org/c.php?uid=169244
Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 18:39

HULK كتب:
عندك حق من حقك تعرف المكان اللى هو بيقول له ابقى تعالى بس ده لو كان موجه ليك
---------------
خلينى اتفق معاك ان الحكايه زادت بعديين عن الحد
بس انت برضه متطرقتش بكلامك الى نقطه انهو اشد وطأ ابقى تعالى ولا عاهرات والرقص

؟؟؟؟؟
الشىء اللى اثارنى ان انت ممكن باسلوك الادبى السلس توصل لنفس المضمون من غير تجريح انما انت حبيت تدارى العيب بالعيب
-------------------

خالد الجمل رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 929872
لو مش فاكر والحياه لعبت لعبه النسيان معاك
هاقولك فاكر درس الخياط؟؟

يااااااااااااااااااااارااااااااااااااااااااااااااااااااااجل

خالد طبعا ........ والمنسى والخياط .......... ازيك ياخلود ........ لاياعم .. يبقى الأسلوب ده مش ينفعك ... بس صدقنى ... الأسلوب ده بستخدمه لما بحس ان فيه حد بيظلم حد اوى ... المهم انك منور والله ... وعلى فكرة انا شفتك فى العيد اللى فات ... بس ملحقتش أسلم عليك.. فرحان جدا انك بتعترف ان الحكاية زادت عند بعض الحدود .. وكان لازم تقف ... أراهنك ... انها بعد الموضوع ده .. هتقف تماما ... ابعتلى ميلك فى الخاص بقى رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 376922

Mohamed Berber
عضو ماسي
عضو ماسي
Mohamed Berber

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 18:49

the red baron كتب:
يا لسخريه القدر

احب الاول ارحب بيك يا محمد فى منتداك واقولك حمد الله على السلامه بما انك مش بتشارك ومش بتظهر ده اولا

ثانيا , انت اكتر واحد فينا عارف لؤى انا مش باحب لا النفاق ولا التصنع والانسان الغير محترم باقولهاله فى وشه

انا اعرف انك انسان محترم وتعرف تكتب احسن من كده وتوصلنا رسالتك باسلوبك السلس المعتاد

فاللى هاقوله كفايه

االهم وفق الجميع

والله يا أستاذ ريد بارون ( اعذرنى لانى معرفش حضرتك مين ) مش ليك الحق تعلق على انى مش بظهر أو مش بشارك , لسبب بسيط , انك مش واصى على المنتدى ولا تقدر مثلا تحذفنى علشان أنا أخطأت فى حقك ومدخلتش المنتدى .

ثانيا : بغض النظر عن الخطأ اللى عمله ... لؤى انسان محترم وجدع وطيب , احيانا بيشوف أمور بنظرة مختلفة ودى انا دايما ضده فيها , وسعيد جدا باعترافك ان فيه تجاوزات صدرت فى حقه ..

ثالثا : هو حضرتك كنت فين لما التجاوزات دى صدرت , رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 166815

رابعا : الأسلوب المتدنى اللى انت واصف بيه موضوعى , هو الأسلوب الأمثل لكل حد شايف نفسه , وفرحان أوى انه بيشتم واحد , مش قادر يدافع عن نفسه , أيوة , مليون مرة بقولها , لؤى غلطان , وينطرد , دى مفيهاش مشكلة عندى , المشكلة ان مش يخرج بقى واحد ويعمل فيها عم صلاح الدين وحامى حمى المنتدى وينزل سب وشتيمة وتريقة وسخرية فى لؤى ... يعنى مش يبقى ملكى أكثر من الملك رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484

خامسا : أنا بدافع عن حق انسان , أخطأ فعوقب فطرد من المنتدى , وهذا يكفى .......

the red baron
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
the red baron

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 18:59

Mohamed Berber كتب:
the red baron كتب:
يا لسخريه القدر

فاللى هاقوله كفايه

االهم وفق الجميع

والله يا أستاذ ريد بارون ( اعذرنى لانى معرفش حضرتك مين ) مش ليك الحق تعلق على انى مش بظهر أو مش بشارك , لسبب بسيط , انك مش واصى على المنتدى ولا تقدر مثلا تحذفنى علشان أنا أخطأت فى حقك ومدخلتش المنتدى .

ثانيا : بغض النظر عن الخطأ اللى عمله ... لؤى انسان محترم وجدع وطيب , احيانا بيشوف أمور بنظرة مختلفة ودى انا دايما ضده فيها , وسعيد جدا باعترافك ان فيه تجاوزات صدرت فى حقه ..

ثالثا : هو حضرتك كنت فين لما التجاوزات دى صدرت , رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 166815

رابعا : الأسلوب المتدنى اللى انت واصف بيه موضوعى , هو الأسلوب الأمثل لكل حد شايف نفسه , وفرحان أوى انه بيشتم واحد , مش قادر يدافع عن نفسه , أيوة , مليون مرة بقولها , لؤى غلطان , وينطرد , دى مفيهاش مشكلة عندى , المشكلة ان مش يخرج بقى واحد ويعمل فيها عم صلاح الدين وحامى حمى المنتدى وينزل سب وشتيمة وتريقة وسخرية فى لؤى ... يعنى مش يبقى ملكى أكثر من الملك رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484

انا احمد العوضي

يمكن تلاقينا كام مره انما ما اسعدنيش الحظ بمعرفتك عن قرب انت هتلاقيك عارفنى شكلا

والله انا باتكلم على اساس انت قلت ان المنتدى عيله واحده صح انت اللى بتقول ولا هو كلام وبس

يعنى طبيعى لما حد من العائله بيغيب بنسال عنه ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هههههههه

انت كلفت رسميا من لؤى بمهمه الرد ولا هو اشتكى لك حقيقه

انا عارف انه طيب وكلنا لمسنا كده انما هو ليه طريقه لا تطاق ابدا

والله لما التجاوزات حصلت كنت موجود ومساهماتى موجوده وتعليقاتى موجوده شوفها وقرر

بالاضافه لان هو قال كلام ما يتقلش وده اللى استفزنا

القشه اللى قصمت ظهر البعير

القصه مش لؤى ولا احنا ولا منتدى

القصه انك غلط وده واضح ولو مش شايف انك غلط

متهيالى ده غلط اكبر
(Ahmed)
عضو ماسي
عضو ماسي

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 19:03

طبعا كلامك مظبوط ومكنش ينفع نزود ف الكلام بعد طرده
بس زي ما قال خالد(هالك) انت ردك برضه مهين جدا بس اسكوربين عاميا (ابقي تعالي) ومحمد بربر( شيم عاهرات وطبل وما شابه ) بس باللغه العربيه
وطبعا معروف مين (الاوشاس) بس احنا لا بنطبل لحد ولا بنرقص لحد ومادام الرد بالطريقه دي فاحنا نبقي اصحاب واخوات اوي بره المنتدي
عشان مش سايت ع النت الي هيخسرنا بعض وانا اول من يكون عضو زائر فقط مش مشارك(لأن معتش ف صدر رحب يبني منتدي)
اما بقيت كلامك عن قسم الالعاب ومفيش اهتمام بمواضيع جاده وتفاعل إلا ما قل_ فانا معاك جدا
والف شكر يا محمد
عمر
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة

ذكر
الهوايات : شطرنج - رياضة (حديد-لياقة-جري-سباحة بظروفها) - قراءة ..كفاية عليكوا كدا
المزاج : الحمد لله

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 19:04

21 نوفمبر 2008 ..الوقت اللي قررت فيه أشهر المنتدى في الكلية بعد ما كنت (فرشته) تقريباً كويس ..وهنا خدني الجنايني لمحمد بربر اللي كانت معرفتي بيه وقتها بالأسم وكان عنده فكرة عن المنتدى عن طريق رسالة خاصة كانت جتله في منتدى سارة القديم ..وكان معادي مع حرجة متصورتش إنها هتحرق دمي بالشكل دا يومها الجنايني : ها يا بربر أزيك عمر عامل منتدى وأنت معانا إن شاء الله ...وقبل ما الجنايني يرد كنت أنا بوشي المبتسم كالعادة : أه يا عم هجام خلاص قال للراجل وإن شاء الله هو معانا وهنا كان رد محمد بربر : لأ أنا موعدتكش لسا أني هبقى معاكوا ..متتصورش يا بربر دمي فضل محروق قد أيه اليوم دا ..وعدا اليوم واليوم اللي بعد واللي بعده واللي بعده ووصلنا ليوم 20 فبراير 2009 , واتفاجأت بالموضوع عنوانه
ضربة شمس فيه 6 كلمات بس "عايزين قسم ضربة شمس بس خلاص ". وقتها مخبيش عليك رحت لمحمد منصور وكان أول يوم تعارف مباشر بيني وبينه وحكيتله على الموقف كله وقلتله قد أيه كان دمي اتحرق من الكلمة دي ومن الموقف ككل ...ومخبيش عليك برضو أني وقتها في عقل بالي وصفتك بالانتهازية وبالغرور ...وتمر سنة والتانية وأنا تعاملي كان بيبقى معاك بتحفظ شوية بس واحدة في واحدة لقيتك بتثبت بالمواقف قبل الكلام أنك شخص راجل ...شخص مش فارقة معاك ...شخص محترم ..وموضوعك دا أكدلي أنك مش حكاية مش فارقة معاك بس لأ أنت فعلاً مهتشوفش حاجة غلط وتقول عليها لأ لأن أنت عندك مبدأ ...بالنسبة للموضوع نفسه فالأعضاء ردوا مش عارف هقول أيه بعد ردودهم وتعقيبك ...لكن كل اللي اقدر أقولهولك غلط أن كلمة واحدة تتكتب من ناحيتي في الموضوع دا بعد ما قفلته مرتين مرة سخنت فيها الكلام لدرجة لا تحتمل :

نبـــــــــأ هام جدا ....."سياسات داخل منتدانا شباب بجد " متجدد ...مايفوتكش

ومرة تانية بردت فيه الكلام زي ما الحداد بيعمل لما يحب يشكل "حديد" على شكل نهائي وثابت :

الحريف ما له و ما عليه

واتمنى أن محدش في الأعضاء يفهم من كلام بربر أنه متلسعش من لؤي اتمنى بس يشوف الصورة دي :

رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 39092683

وبعدها بيوم لما جالي بربر وقالي أنت مش قلتلي أنك وقفته نهائي أيه اللي رجعه تاني أنا كنت همسك فيك في رسالة خاصة (: ...دا لأن نفس الشكل اللي انتوا شايفينه دا كان بيتكرر بنفس الأسلوب في خمس أقسام على حدا بشكل عجيب منهم قسم ممنوع الدجخول نفسه ...ووقتها مكناش لسا عارفين نستخدم خاصية الألغاء العام للمواضيع فكنا بنمسح موضوع موضوع وليكوا تتخيلوا ...التعب اللي تعبناه أحنا الاتنين ...لكن

لكن مينفعش في نفس الوقت يا بربر تكتب على أي عضو هنا أنه بينافقني لأن دي مش محافظة ولا وزارة ولا رئاسة جمهورية . هو مجرد منتدى عادي جداً بل أقل من العادي ومجرد كلنا أصحاب في بعض بنتكلم فيه ..ولو حد بينافق التاني يبقى أنا اللي بنافقهم وأنا اللي اتمنلهم الرضى يرضو . هقول أيه في الختام لؤي راجل محترم حصل وضايقنا وضايقناه ورجعنا صالحناه وقبل الصلح في رسالة خاصة هتقراها في موضوع الصلح اللي فيوق ...مش دا اللي أنا عايزه مبحبش الصورة الوردي ولا بحب النهايات الحالمة لكن كل اللي أقدر أقوله أني بتصرف وبكتب بما يمليه عليا ضميري ..وربنا يكرمكم جميعاً ...وأقوم أنا بقى علشان صديق العمر أمير جايلي وقاعد مخليه مستني جنبي لما أكتب الكلمتين دول ...بقالي كتير جداً مشتفوش لظروف عمله في القاهرة , وقعدته فعلاً بالدنيا واللي فيها وسلام مؤقت يا أحلى أعضاء .

رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 632484
http://www.stop.1talk.net
the red baron
عضو أسطـــــــــورة
عضو أسطـــــــــورة
the red baron

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 19:13

[quote="the red baron"][quote="Mohamed Berber"]
the red baron كتب:

رابعا : الأسلوب المتدنى اللى انت واصف بيه موضوعى , هو الأسلوب الأمثل لكل حد شايف نفسه , وفرحان أوى انه بيشتم واحد , مش قادر يدافع عن نفسه , أيوة , مليون مرة بقولها , لؤى غلطان , وينطرد , دى مفيهاش مشكلة عندى , المشكلة ان مش يخرج بقى واحد ويعمل فيها عم صلاح الدين وحامى حمى المنتدى وينزل سب وشتيمة وتريقة وسخرية فى لؤى ..

افهم من كده ان مسعد العربانى فاكر نفسه حامى حمى المنتدى , وعشان كده عمل كده

طب لاحظ كلامك كده

انت كده , بتعمل نفس الدور

حضرتك بتمثل حامى حمى لؤى الفداوى

الا لو هو مش شايف انه يقدر ياخد حقه بنفسه

ولذا لجا ليك على اساس ان حضرتك يا اخى الفاضل , اللى هتعرف تاخد ليه حقه

وترجع اللى غلط فى حقه عند حقه
The game
عضو ماسي
عضو ماسي
The game

ذكر
البلد : Utopias
الهوايات : Bad Boys
المزاج : ذى الفل

مُساهمةموضوع: رد: رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر   رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر Icon_minitimeالخميس 14 أكتوبر 2010 - 22:07

اكيد ف كلام صح وكلام غلط بس الاكيد انه مينفعش الواحد يتشتم بالراقص والمنافق وشيم العاهرات ونقل ان دى مناقشه او ذى ما محمد بربر

بيقول بيدافع عن الحق دا اسمها اهانه و وقاحه بس باللغه العربيه الفصحى مش طريقه مناقشه وبعدين ذى مانت قلت انه كان المفروض

انهم يكلموه بالعقل ويفهموه كان بردوا من المفروض تفهم الغلطان بس بالادب وبالذوق لان كان ممكن توصل اللى عاوزه بس باسلوب احسن من كده
فبكده انت اتساويت مع الغلط وبقيت انت غلطان ذيه وشكرا على الموضوع يا باشا وموضوعك ميه ميه رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر 711250

رسالة هامة لأعضاء المنتدى وللجميل عمر
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» رسالة هامة
» رسالة الى ادمن المنتدى
» رسالة خاصة الى كل بنت في المنتدى
» ده رسالة من عضوات المنتدى المحترمات
» كل واحد فى المنتدى يكتب رسالة لحد بيحبة